|
|
|
|---|---|
|
hur vet man om vanosen gott sönder finns det något sätt o testa den har enkel vanos på snurran tack på förhand | |
| ingen som vet | |
|
Varför tror du att Vanosen har gått sönder? __ //Niklas |
|
|
tycker bilen drar mycke soppa och hästarna känns trötta. den drar ca 1.5 liter milen. och då är det inte många "kickdown" kommer 41 mil på en tank o då är den TOM. någon annan som kan tro sig veta vad felet kan va om inte vanosen. när jag besiktade bilen i november så hadde jag ett HC på 110 efter mycket varvning av besiktningsmannen. o jag hade varmkört påväg dit med. hadde då nya helt nya stift, olja, filter o luftfilter 3 dagar innan. men tycker inte den ska dra så mycket HC värdet var ju inte så högt o dom andra värdena var bra. mvh mackan |
|
|
Drar den olja eller kylarvätska? Provat att köra på 99oktan och någon skillnad där? Spridarrengöring likaså. Kollat så inga gamla gummislangar är spruckna? Över 20k mil? Byte av lambda brukar vara en bra åtgärd som inte är så dyr. Mvh Asken |
|
|
drar ingem olja eller vatten. har kört alla möjliga rengörings medel i tanken ingen skillnad. 99oktan är också beprövat. har inte kollat med slangar . 19200mil har den rullat |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.