|
|
|
|---|---|
|
Hitta nu efter mycket sökande ljudet på h sida var gång ett gupp dök upp. Bärarmsbussningen,är det den som sitter framför bakhjulet upp i ett "hål" i bottenplattan?Den är helt slut,ligger till plåten på ena sidan därav ljudet.Sliter även snett på bakdäcket.Någon som vet ett aktuellt pris på byte? Byter nog båda sidor eller? Vill nog byta på bmw malmö. | |
|
har precis kommit hem ifrån garaget där jag bytt just bärarmsbussningarna! mitt byte gick på 350:- (powerflex) eftersom jag gjorde det själv. inte så svårt men det var ju lite bökigt att få ur de gamla. så har du nått ställe att vara på så fixar du det själv. och åj vilken skillnad det blev! det var som att köra en annan bil, efter bytet. //Erik |
|
| erik,bilen står i mitt dubbelgarage och har meckat en hel del innan.Behövs ingen press för att få in den nya?Skriv lite enkelt hur du gick till väga.Tack på förhand,alla tips välkommna/nellis | |
| Nu är den av!såg inte vacker ut precis,men vad får den att inte flytta sig i sidled den nya då alltså?Kan ju bara vara en kant på ena sidan av bussningen annars kan man inte få in den ju på ett av hållen.då kan ju bärarmen lägga sig emot sidan igen som innan.eller? | |
|
jag köpte ju powerflexs bussningar, och dem var delade i 2 delar. så du tryckte i en del från varsin sida. jag slog in dem med en gummiklubba. |
|
| Då var det klart! Tog vanliga bussningar funkar för mig.Tack för hjälpen/nellis | |
|
Hur gjorde du för att få ur de gamla bussningarna? |
|
| Jag "hugger" ut dem med en huggmejsel,så det blir en öppning i metallhöljet på bussningen.Sedan kan man bända ut dem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.