AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.335

otrevligt uppvaknande (bucklig bil)

te
303
ted81
BMW M3 E92
javisst vaknar av att det smäller som helvete, och strömmen är borta .
tänder några ljus å inväntar strömmen , javisst den kom tillbax efter en timme.

tittar ut på gatan och ser att några hus längre ned står en studsmatta halvägs uppe på taket.

tankarna flyger , vem har studsmattan kvar JAG, hur kom den dit, jo över mina bilar , hur mycket av grannens tak är skrot, sen tänker jag HELVETE min e91 och A8 står ju där studsmattan har fart fram.

springer ut , ser att min studsmatta saknas.
kollar bilarna, taket och huven är skrot på e91, staketet är skrot.
Men A8 som jag har bokat lacktid till den klara sig ju självklart utan att skador.
går bort till grannen å kollar , nockpannor saknas , vanliga takpannor saknas.
sen kommer en annan granne å berättar att den studsmattan har gått över hans trädgård oxå.
där hadde inget hänt förutom lite jack i gräsmattan

så nu vet man att studsmattan skall monteras ned och inte stå kvar.
Jaja nu fick man för att vara lat, och sonen får köra cross i fortsättningen för någon mer studsmatta blir det inte.

så ikväll får ni tänka på mig och mitt öde som är självförvållat.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ted81: Beklagar det inträffade och det merarbete det ger dig! Förhoppningsvis täcker försäkringen det inträffade. Det går att reparera om än med lite stök och bök.

Försök se det som ett ypperligt läge att ånjuta en skotsk prima raffinerad dryck och balansera situationen med.

Lufta gräsmattan har jag läst om är bra någonstans:)

Imorgon, en ny dag. Du har fått beskåda världens första självhoppande studsmatta efter den improviserat en mini-gudrun!:)

Mvh
Asken
te
303
ted81
BMW M3 E92
Asken: ja det blir säkert bra i slutändan, det tråkiga i historian är ju att jag hämtade ut bilen från lack i onsdags då den har fått ett aerodynamik kitt eftermonterat.

ringde lackerarn och han sa åt mig att koppla av så löser vi allt med försäkring och arbete i veckan.

Men jag får nog gå över å bjuda den takpanne-löse grannen på nått gott oxå ;)
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Tråkig läsning, men tur i oturen att det var din egen studsmatta ;)

Har du möjligtvis knäppt några bilder som du kan tänka dig att ladda upp? Vore intressant att se skadorna!

Mvh/ Niclas
te
303
ted81
BMW M3 E92
Heden : jag har inte orkat , kickade på bilen skakade på huvudet å gick in igen .

det svider i hjärtat, men bilder kommer när de värsta har lagt sig.

ja verkligen tur det var min studsmatta.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ted81: Du ser, du gynnar industrin för god dricka och får en postivt samhällsutveckling för hantverkarna till både höger och vänster:)
Ut med studsmattan på blocket så täcker den självrisken på försäkringen och du går plus minus noll.
Vabefalls, har du satt vingar på E91:an?? Var glad att den inte flög iväg och landade på grannens tak, då hade skadorna blivit större:))
Mvh
Asken
te
303
ted81
BMW M3 E92
Asken : som du säkert förstog så var det ett M-paket jag har monterat.

å idag så tänkte jag ge A8 och 320:n lite kärlek, så nu har jag varit ute och torkat av och dammsugit bilarna.
Men vad upptäcker jag när jag fyller på spolarvätska och kollar oljan, den nylackade stötfångaren är repig oxå.
förmodligen har tyget/nätet på mattan gnidigt sig fram och tillbaka innan lyftkraften blev tillräcklig .

Visa användare
359
alex_86
bmw 328 95
när du säger studsmatta så har min granne tvärs över en sådan när gudrun stormen kom blåste den rätt i i deras grannes hus framför mina ögon o slogsönder en hel del på huset . rutor o likande ..

ett bra tips är att säkra en sådan med metall U rätt ner i gräset så att den inte flyttar sig vid blåst
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.