|
|
|
|---|---|
|
Min ena xenonlampa sitter så hårt att det knappt går att rubba. Jag har bajonettfäste till kabeln och sedan är det väl bara att dra lampan rakt ut? Eller gör jag fel? Är orolig över att dra sönder mekanismen till justeringen, den känns redan rätt lös i lampsockeln, men den rör i alla fall på sig när ljuset går på. Finns det några knep? Tacksam för idéer. Kanske bäst att låta BMW byta men jag vill egentligen bara byta mellan höger och vänster lampa för att utröna om ena styrdonet eller lampan är kass. På andra sidan har jag den mer omoderna kopplingen med tre torx och den har inte varit några bekymmer med att få ut lampan. | |
|
Mina lampor sitter med tre små torx. |
|
| Men det gäller väl inte när kabeln sitter med bajonettfattningen? | |
| Vet inte vilken modell du har, Frejo, men på min "facelift"-lampa fick man ta i hårt för att den ska släppa. Jag var också rädd att ha sönder den... | |
| Var det bara att dra lampan rakt ut efter kabeln är lossnad. Så är det ju på den gamla modellen med de tre torxen, där är det inga problem att byta. Men någon gång under garantitiden, och då pratar vi troligen 99, byttes ballasten till den nya med bajonettfäste på kabeln. Jag kan inte se något mer som behöver lossas efter det att kabeln är lossnad men har hört att det skulle ev. finnas något. Kan verka märkligt att alltihop bara sitter i en itryckt lampa utan extra fästpunkter. Men konceptet "funkar det inte med våld - använd mer våld" känns osäkert när det blir både dyrt och trist om nivåregleringen skulle paja. | |
| Man vrider lampan motsols. Det ska släppa om man använder lite våld... | |
| Sen lossnar bajonettfattningen och själva lampan följer med ut. | |
| OK, tack. Ska prova i morgon | |
| Öhhh... Såg att jag skrivit "Man vrider lampan motsols." Det ska man nog inte göra utan det jag menade var att man ska vrida själva bajonettfästet motsols. Men det hade du nog räknat ut redan så det inte blir tokigt! ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.