|
|
|
|---|---|
|
Börjar bli vår (hoppas ja)! Tänkte kolla om de är någon här som köpt fälgar (lr delar öht) på www.ebay.de Mina funderingar gäller frakt kostnader...men har ni mer bra att veta så är ja tacksam för svar!! //Magnus "Toffe" Tolf | |
| Enda sättet att få veta fraktkostnaden är att fråga den som har auktionen på delarna då detta kan variera från person till person. Annars har jag handlat en del på tyska ebay och det har aldrig varit några problem med det. Men jag skulle gissa på att du får räkna med runt en tusenlapp i frakt åtminstone. | |
|
GE - Tack för snabbt svar!! Mailade till han och 60 euro sa han för frakten, helt ok! Men hur har du gjort med betalningen...han tar inte "Pay pall"?? //Magnus "Toffe" Tolf |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Hmm...trodde att paypal var det huvudsakliga betalningsmedlet på Ebay! Betala inte cash på nått konto bara....då luktar det nästan lite blåsvarning! |
| Det är faktiskt en hel del säljare som inte tar paypal. Då har jag använt mig av en vanlig "eu-betalning" via internetbanken. Smidigt och enkelt. Men ska man göra så ska man kolla upp säljaren noga genom dennes omdömmen på ebay. Har säljaren få omdömmen eller en del negativa sådana så skulle jag bli tveksam till affären. | |
|
M635 forever - De var min tanke oxå. och även om han inte brukar använda "paypal" så e de ju bara o rega sej på ett konto?! GE - Vanlig "eu-betalning" innebär väl att ja sätter in pengar utan att ha sett produkten lr? Han skrev att han använde sej av "Iban" är de samma som du menar GE? Han har 100% inga negativa (36) omdömen...men han kan ju ha många vänner som "tyckt till"! Denna annons är de, va tror ni? Länk //Magnus "Toffe" Tolf |
|
|
Även om man använder paypal så innebär det att du betalar utan att ha sett produkten så på det sättet är det ingen skillnad. Ett IBAN-nummer är det som används när man gör en EU-betalning. Jag vet inte hur stor trygghet man egentligen har bara för att man använder paypal. Som jag ser det är den stora fördelen med paypal att man endast lämnar ut sitt kortnummer till paypal och inte till allehanda "internetbutiker" som man inte vet något om. I det här fallet så kommer ju hur som helst inget kortnummer att lämnas ut. Man kan inte lämna omdömmen utan att ha genomfört en affär på ebay men det kan väl gå att fuska med det som med allt annat. Jag får iallafall intrycket av att det är seriöst. Han har även en hemsida som beskriver hans verksamhet : Länk Kolla själv och gör dig en egen uppfattning. Utan att säga hur DU ska göra så skulle jag personligen kunna tänka mig att handla av den här säljaren. |
|
|
Tack för all info! Lite svårt "läskigt" att göra såna här affärer när kunskaperna i Tyska är väldigt begränsade. GE - du har Powerpost! //Magnus "Toffe" Tolf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.