AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
6.974

Björn Ranelid; mytoman eller bara korkad?

Sida 1 av 2
Sydsvenskan: Länk

250 000 SEK för en 97 när bytbils dyraste kostar ca 150 000 (tror INTE på pris ras 100 000 sen sent 2006 då han köpte)
"ny kostar 1,1 milj" jo men visst du: nya XJR kostar 1,1 milj soveregin: 830 000

sen om an Jagga-Hagga är rätt bil för att köra 3500-6000 mil/år i det är ju en annan sak,....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Kanske var den här länken: Länk

///BMW - Was sonst!
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Inte en chans att han betalat 250 för den bilen. Tror milen ska vara 350-600, tidigare hyrde han ju bil enbart på sommaren. 6.000 mil börjar nästan likna yrkeschaufför, fast han kanske kör svarttaxi med sin bil :-)
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Varför misstro? kolla bara på vissa Bmw modeller som har udda specar , miltal osv!!!

Vem vet det kanske var en 0-1000 milare med några udda tillval.

Vill man ha något exceptionellt då köper man ofta med hjärtat och inte med hjärnan det borde dom flesta förstå på en entusiast sajt som denna!

Som sagt vi vet ju egentligen inte vad det är för drömbil han köpt!

Mvh Danne

Han kan väl ha blivit blåst som alla andra kan bli...

Men som sagt, bilen kan ju vara en extrem lågmilare eller nåt sånt. Men jag tror inte heller att den kostade 1,1 mille när den var ny. Då får den ha varit otroligt välutrustad med tanke på att grundpriset var någonting runt dryga 600k.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Vad jag kan läsa av detta är.

1 Karln är ärlig med att ha kör som en kratta.
2.Mellan raderna, han får ett mindre slaganfall sedan han själv kört på en kantsten eller dylikt och orsakat punktering. Hjulbytet inkluderade säkert ett samtal till SOS International i Köpenhamn:)

3.Karln tjänar pengar och gjorde det enkelt, han lät ögat köpa det det gillade. Samtidigt har har inte en 10-årig erfarenhet som kritisk bilägare med många parametrar och tankar kring ett bilval. Det enklast är väl att säga att han var som ett barn med en hel hink med pengar som skulle köpa lördagsgodis. Sedan hamna han i den dyraste butiken och köpte inte godis som är ett dugg vuxet, förnuftigt eller kostnadsmotiverat men han gjorde det:)

Ja bilen var för dyr när någon utomstående kännare skall försöka bedömma det, likaså finns bilar som om man frågade proffschaffisar(taxichaufförer t ex) som skulle vara lämpligare. Men killen njuter ju av sin bil, helt underbart.

En drömkund för Joes garage, verkstadsfakturorna blir rena rama julafton:))

Mvh
Asken
Po
253
Pontus
750iA -95
Corvette C5 -00
SAAB 9-5 Griffin 2,3t BioPower -09
Audi A6 Allroad 3,0 tdi -17
2006-11-24 hade den gått 44186 km, BR köpte den 2006-12-11
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Svårt att tro att han betalade så mycket för drygt ett år sedan. Den här har visserligen gått mer men den kostar hälften så mycket. Länk

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Och det var en XJ6 inte en XJ8 4.0 sovereign som herr Ranelid tydligen har.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Läste artikeln i morse till frukostkaffet och reagerade på två saker, vad har betalade för bilen (252' när den var 9 år gammal) och hur långt han kör per år med tanke på att han tidigare hyrde bil vid vissa tillfällen.

___
//Ulf
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Programmer: "Läste artikeln i morse till frukostkaffet och reagerade på två saker, vad har betalade för bilen (252' när den var 9 år gammal) och hur långt han kör per år med tanke på att han tidigare hyrde bil vid vissa tillfällen."

Milen tror jag är en felskrivning, ska nog vara 350-600. Kan nog vara en felhörning om priset, alltså är det journalisten som gjort tavlan. Låt säga att han gav 150 för bilen, bättre story om det istället "råkade" stå 250. Vi lever ju i janteland. Och drömbil för 250 låter bättre än en för 150...
Robert
Jag varken sålde eller köpte bilen så jag bryr mig inte om vad den kostade men ditt resonemang låter ganska rimligt

....................Mattias.............
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Vad är syftet med denna tråd???

Mats
BMW CS #5847
t80196
AVUNDSJUKA!!!!!!!!!!

.......Mattias........
B2
178
B2L
E30 318 Cabrio -92
Alfa Romeo GTV 3,0
Jag stod och tankade i Kivik för några månader sedan, då passerade en Jaguar med reg.nr RANELID. Kan ha varit Br.racing green. Kan det vara denna bil som avhandlas här?
Lo
10
Lollan
523 -97
Den bilen blev jag omkörd av i höstas när jag körde från Stockholm till skåne! Miltalet kan väl visst stämma. Bilen verkar ju vara ute på vift en hel del eftersom det är fler än jag som sett den :)
Meningen med tråden var ingen avundsjuka från min sida utan mera fascination över hur Sydsvenskans reporter skriver allt Ranelid(??) sagt utan ifrågasätta att man betalar dom pengarna för en gammal bil, ny priset, etc etc

I mina ögon framstår Ranelid här som en skrytsam skrävlare som vill skryta med sin Jaguar och hur en reporter som nappar till fullo....

FredricF
Skrytsam?
Grabben gillar Jaguar. Inget konstigt med det, det är i alla fall en av de vackraste Jaggor som tillverkats, och kan han köpa en så är det väl bara att glädja sig med honom.

Vad det gäller priser och miltal mm så har det, som Robert Lundberg påpekade, "filtrerats" genom en journalist och följdaktligen förlorat mycket av sitt informationsvärde.

/Fredric
Håller med om bilens skönhet (dock är tidiga 70 taler snyygat med "stora grillen")

Artiklen är "friserad" var ännu mera märklig från början därav frågeställningen

sp
100
sparrow prince
Ingen BMW just nu
Länk

Vad blir det nu för bil?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Nja han kommer väl för första gången bli besviken när han får upp ögonen vad försäkringsbolaget värderar den till.
Dock står sig "10-15 år gamla" Jaggor rätt bra i pris om man gör en sökning på blocket.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.