|
|
|
|---|---|
Transocean |
Ser att de flesta tillverkare t ex Febi-bilstein har både stål och aluminiumslänkarmar till E34. Kan jag ha stål på ena sidan och aluminium på den andra? |
|
Det går bra. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Transocean |
Tack Trucker! Tittade även på lite gamla trådar å det verkar fungera bra. Måste man göra framvagnsinställning efter bytet, någon som vet? |
|
Det kan vara bra att göra det. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
Transocean |
Då har man bytt, blev en stållänkarm från Biltema. Passade fint och alla vibrationer är borta. Tog tre timmar å byta ute på parkeringen. Imorgon skall jag montera "bredstrål" spolarvätskemunstycken a la Volvo. Får se om det går! |
| Tre timmar för att byta och på en verkstad så tar dom 600kr för bytet, känns ovärt :) | |
| Tre timmar är i och för sig ingen särskilt bra tid! | |
|
Tja allt är väl relativt 200:-tim skattefritt tycker jag är helt ok,glöm inte känslan av att fixa det själv. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Jag håller med trucker, känslan av att fixa det själv är värt mycket. Sen att han hade 600kr att fira bedriften med är ju bara bonus ;) //Roffa |
|
Transocean |
Highway Star: Jo jag vet att verkstan tar max 600 kronor och då ingår även länkarmen (som regel bmw-original),men som vissa redan varit inne på; ingenting slår känslan av att få fixa själv! Med lite Biltemaprylar ökar spänningen ytterligare då man aldrig kan va säker om delarna passar? Men jag är helt enig att tre timmar är nog underkänd, skall se till att nästa byte inte tar mer än 40 min max, vad det nu än blir! |
|
600 inklusive länkarm? Pratar vi om no 2 här Länk ? Satans vad billigt i så fall. |
|
|
Ska länkarmen ingå så landar nog summan på x3 minst. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.