AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.527

varning m5a malmö

Sv
22
Svinet_1
528ia touring-97
tittat på en m5 på gemo bil malmö .dom vet inget om bilen .
Sc
35
Schnellfahrer
M5 E34 3,8-92
Men det gör du?
Har man sagt A så bör man enligt ordspråket säga B.
Det är inte deras bil (dom säljer den åt en kund) så det är väl egentligen ganska logiskt. Fukt i både strålkastarna och ingen läpp på bakluckan (ska väl vara en där?), en del repor i lacken. Däcken såg slitna ut. Kan inte ha varit vaxad på länge för vattnet rann bara rakt av den, inte minsta tendens till droppar...

Det är vad jag snabbt såg när jag kolla där lite.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
??? Är ju inte så ovanligt att en handlare vet väldigt lite om bilarna, tyvärr, och måmnga gånger önskar man att de hade alla svaren, men är bilen i fråga intressant står det ju vara och en fritt att undersöka historiken, prata med föregående ägare, göra en noggran koll eller kanskle tom ett m-test eller besök på BMW-verkstan. Är inte bilen intressant åker man därifrån.
Är det en BMW, och man hittat nåt fuffens, och har belägg för det givetvis, hissar man med fördel ett litet varningsflagg här på AP, men att de inte vet nånting om bilen behöver ju inte betyda att bilen är kass, eller hur?

Ge oss lite info.

Välkommen till forumet förresten!
var inte läppen på bakluckan extra utrustnign har för mej de??

When batman takes a vacation he does the Gumball
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Den bilen var jag och kollade på för ett par månader sen när jag vara nere i skåne.
Inge bra skick på den inte.
Rost och såg allmänt för skabbig ut.
Synd att folk vanvårdar sina bilar på de sättet.

Mvh Markus
kilroy
Om det är E39an det gäller så fick jag ett uppdrag att kolla dokumentation och historik på den bilen. Jag fick uppdraget någon gång förra året och jag lämnade över resultatet till uppdragsgivaren så jag kommer inte ihåg alla detaljer. Den är bl a omlackad på höger bak...vilket iofs inte behöver vara något negativt.

Något köp blev det i alla fall inte...

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
"Fukt i både strålkastarna": Kommer när man motortvättar med högtryck, försvinner efter ett tag.
"Ingen läpp på bakluckan": Gick att välja bort gratis från fabrik
"Däcken såg slitna ut": Även en bra bil sliter däck och kan säljas med dåliga däck.
"Kan inte ha varit vaxad på länge för vattnet rann bara rakt av den, inte minsta tendens till droppar:" Då är det väl bara att polare och vaxa så blir det bra.

Jag kanske låter hård, men låter som en standard M5 som ligger billigt i pris. Inget av det du anger är värt att varna för eller att rata den.
Likaså att en säljare inte vet nåt om bilen.

Jag skulle vilja säga att 7 av 10 M5or är ganska sunkiga. =)

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Jo det är klart, sånt hade jag egentligen inte ens nämnt i vanliga fall, men det är ändå en M5a. Har man inte brytt sig om att ens vaxa den (eller låta någon annan göra det) så kan man ju inte haft ett så stort intresse i den. I mina ögon samma snubbe som drar igång med full gas till varvstoppet det första han gör efter ha startat bilen, fast jag är kanske fördomsfull :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.