|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt åka lite bana med min M5:a till sommarn så jag undrar vad ni andra åker på för sulor och hur hållbarheten är? M5 - sådan husse sådan bil | |
|
Ska du använda vanliga däck så rekommenderar jag Michelin PS2. Ska du sätta på R-däck varje gång så rekommendarar jag Michelin Pilot Sport Cup som är gjort för tyngre bilar. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Vanliga gatdäck överhettas snabbt och ger då väldigt oberäkneliga köregenskaper och slits dessutom väldigt snabbt. R-Däck är betydigt roligare att löra på. |
|
|
Jo jag tänkte ju på R-däck förstås men har ju bara åkt bana med en liten e21:a innan som väger ca:750kg mindre än M5:an. Åkte då på Bridgestones 540 som höll väldans bra. En uppsättning träningsdäck och en uppsättning tävlingsdäck räckte en hel säsong. Tackar för de snabba svaren M5 - sådan husse sådan bil |
|
|
Hej och välkommen. Jag har själv åkt bana med Michelin PS2 och 2 ton BMW till det och det fungerade utmärkt. Gränsen går vid 5-6 varv på raken på Gelleråsen som är kort och kurvig eller så klarar du dig mycket väl. Alternativt ca 3 varv på Sviestadsbanan som är en MC-bana. Det är värmen som genereras pga vikten på bilen som gör att däcket slits. Det är inte fel att montera stålomspunna bromsslangar för att göra bromspedalens reaktion kvickare, dvs det byggs upp tryck snabbare. Powerflexbussningar gör det sista i chassieväg. En omgång Bilstein-dämpare är inte fel om bilen rullat mer än 15 k mil. 99-oktan får motorn att göra sitt rätta. Lycka till Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.