|
|
|
|---|---|
|
Tjena, jag har tänkt räkna ut mitt kompressionsförhållande i min motor. Toppen är rejält planad och jag funderar på om jag blir tvungen till att gröpa ur lite. Nu till frågan: Vad är det för slaglängd i motorn? Det är en 2.0L m10 från början. Nu är den uppborrad 2.2L och lättad (annan?) vevstake och mahle kolvar. Sen ska jag väl plussa på topplockspackningen och dela med volymen i förbränningsrummet? Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. m30/745 motor | |
|
Här finns en del att läsa om kompression: Länk Mvh |
|
|
du har samma slaglängd som std m10 2,0 motorn 80mm MVH Pelle cs4605 |
|
|
Lättad vevstake???!!! Hoppas du har 4 st som väger lika... Annars blir det konstigt... Vevaxel kanske du menar... AL, den petoga killen. "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
hmmm, jo jag menade det Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. m30/745 motor |
|
|
någon som vet vad slaglängden är på en std 2.0L då? Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. m30/745 motor |
|
|
nej, förresten. Lättade vevstakar tror jag att det var. Kommer inte ihåg säkert då det inte är jag som har gjort det Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. m30/745 motor |
|
|
Std. slag är just 80mm. Man ändrar inte detta då man bygger om till 2,2:or. Iaf inte "normalt" sett. Kan vara både lättade stakar och vev. Men så mycket kan man inte ta på stakarna iaf... AL "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.