|
|
|
|---|---|
| Har problem med helljus på min Bmw 530d -02 den är alltid på går inte att släcka... det går bara under positions läge då kan man stänga av helljuset men inte i övrigt. Har kollat med Bmw värkstad dom kopplade upp den men hittade inga fel. Men dom tror att det är nåt med ljusmodulen och att jag ska byta den...??? Vad tror ni? | |
| Det brukar paja en effekttransistor i ljusmodulen som ger det fenomenet oftast på höger sida. Sök lite på forumet. Jag tror det går att laga med lödkolven i högsta hugg. Den riktiga mätarställningen ligger lagrad i ljusmodulen så det är ju tråkigt att behöva byta. Är det endast på en sida eller båda som helljuset ligger på? | |
| Titta, det fanns t.o.m ett mektips på det om det skulle vara så: Länk | |
| Har kollat men dom flesta hade problem men höger helljus och då bilen var avstängd.. hos mig lyser det när bilen är på, går inte att köra med helljus på hela tiden :) | |
| Ja just det, du kan ju släcka med ljusomkopplaren, då är det inte kortis i transistorn. Det kan ju tänkas vara i spaken också. | |
| så du tror att det inte har med ljusmodulen att göra? | |
|
Det kan ju vara modulen också, men det vanligaste felet med den verkar ju vara effektsteget. Och spaken rör ju sig mekaniskt, vilket innebär slitdel även om de brukar hänga med länge. Länk Vore idé att prova att plugga in en annan löst bara för att prova. |
|
|
Håller med Anders-72. Ett effekt steg som brinner låser sig alltid i ett av 2 lägen. Effekt steg kan brinna av flera orsaker: För hög ström, för hög temperatur eller statisk elektricitet (för höga spänningar). Skulle nog kolla upp ljusomkopplaren ordentligt. |
|
| kan vara fel på spaken, ljusomkopplaren är det inget fel på, har testat med en annan och det vart inte bättre... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.