|
|
|
|---|---|
| Sensormattan till airbagen har gått sönder för andra gången. Jag läst en artikel om simulering av passagerare fast den var till e 39:s system. Jag undrar därför om någon har provat det till en e 46 och i så fall vilka komponenter man ska använda | |
| Jag har inte vågat prova på min än men jag har köpt komponenterna dom kostade typ 11 kr på microkit. Kablarna hade inte samma färger på min e46a som på e39an i artikeln som finns här på AP så jag blev lite osäker. | |
|
Jag har installerat komponenterna som finns beskrivet bland mektipsen här på forumet, för att simulera passagerare o det har fungerat bra i hittils ett år, bytte sensor matta placerade en matkasse i pass sätet ett tag efter o då va det dax för lampan att indikera ett fel återigen, då beslöt ja mig för att testa hassos lösning o det fungerade utan problem =) så ja kan ju rekomendera denna lösning för att slippa bekymmer med den känsliga sensormattan.. Mvh |
|
| Ok. Vilka färger var det på e 46:an då, alltså hur kopplade du? | |
| Jag monterade på "Hassos" lösning på min 328 e46 -00 för ett tag sedan. Fungerade perfekt från start. Enkel och billig lösning. Har precis gjort det på min kollegas 323-99. Lika lätt men tyvärr slocknade inte airbaglampan. Ser på insändarna att man behöver nollställa minnet. Behövdes ej på min 328 men det får bli nästa steg. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Nemas problemas::) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.