|
|
|
|---|---|
|
Hej, Hur får jag loss bak stötfångare på en E38 1996? Helst bilder och skisser, är det via bagaget också som man lossar eller vad? | |
|
Det e helt klart genom bagaget. Sitter skruvar på vä o hö sida o sen sitter det skruvar på insidan av bakstammen. Mvh McMcFly |
|
| Ska plastdetaljen runt reservhjulet lossas och där under finns skruvarna eller? | |
|
Ja helt rätt tänkt ;) |
|
|
tips på var jag hittar stötfångare billigt? P-skada o smitning och 12000 kr hos BMW att fixa. 2700 kr i Södertälje skrot med kromlister - jag har plast shadowline 400 kr på Sollentuna demontering och jag plcokar själv men den har en liten spricka i högersida också. Tips??? tycker synd om bilen. måste fixa innan solen kommer. |
|
|
Hur pass stor är sprickan (sprickorna)? Jag hade själv en påkörningsskada med en ca 10cm lång vertikal spricka i höger hörn som jag lämnade in för lagning och lack. Vart ett helt perfekt resultat och billig lösning. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
| Hela stötfångaren(stål) är intryckt, alla plastdetaljer spruckna i småbitar och alla tre lister är borta. Så den är helt kaputt!!! | |
|
Den stötfångare jag har hittat på skroten har en minimal spricka i högerkant samt att det är skrapat där och men för 400 kr är den värd det tror jag om man jämför med nytt samt sin plånbok. Dock undrar jag vad priserna ligger på om man lämnar in för att få sprickan fixad hos en firma som fixa plastreparationer, som på stötfångaren? Vad kan priset ligga på när de gör reklam att det är mycket billigare än att köpa nytt. |
|
|
Har valt att köpa stötfångare nu men jag skulle behöva bilder eller nåt om hur jag får loss den utan att skada något annat. Finns alla skruvar i bagaget under reservhjulet? Eller måste jag under bilen och skruva? Då man inte vet är rädslan stor. |
|
| Jag brukar kolla på denna sida: Länk ,men tyvärr var inte 7-serien med där, men kanske sitter något liknande 5-serien? | |
| Hjälpte inte särskilt mycket det där. ingen som gjort det tidigare? | |
|
Bilen är lagad, alltså stötfångaren. Hittade en som jag köpte för 400 kr från S-Demo och jag lyckades fixa allt själv. Enda som är kvar är mittenlisten som är spräckt och som jag köper nytt. Det är underbart fint igen, haha skithärligt. Tack för all hjälp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.