AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.790

Xenon Lampa Som Slocknar Ibland

hej hej min ena xenon lampa har ballat ur tänkte kolla om det är nån som vet vad det kan vara...har bytt lampa men den fortsätter slockna ibland men vrider ja till parkering och sen till halvljus igen så funkar det en stund men det börjar bli sämre och sämre... störande! =)

C.Eggen
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Byt plats på vänster och höger xenonmodul. Om felet följer med till den andra sidan så är det modulen som felar.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Hej, Jag har samma symptom ibland. Felet uppträder aldrig vår och sommar, men återkommer när temperaturen går nerpå hösten. Helt klart är det beroende av batterispänningen. Har lusläst TIS, (CD med BMWs egen verstadshadbok) och även pratat med BMW.
till 97:orna finns inte ursprunglig tänd och styrenhet att köpa som reservdel, utan man måste byta bägge i ett uppdaterings-kit för +5000:- per sida.
I TIS finns en felbeskrivning som känns tillämpbar för tändenheter som inte lämnar rätt tändspänning. Detta ska resulterar i "falsk" tändning av lampan.
ungefär som en defekt glimmtändare för ett lysrör.
Om du inte vill lätta på lädret just nu, så prova att full-ladda batteriet ofta.
ro
63
rockabilly
e38 740ial 95
jag hade samma problem med min vänstra xenon,,och det konstiga var att ca:1år senare så började den högra att bli rosa i färgen,,jag bytte den och sedan dess har det funkat helt perfekt,,i nu ca:2år..
mvh

en v8 låter gött!
var sitter xenon modulen?

C.Eggen
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Den sitter under lamphusetLänk
ChristianEggen, är det vänster lampa som krånglar?
japp det är det vadå då?

C.Eggen
wan. vilken av alla punkter är det? =)

C.Eggen
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
C.Eggen:

Nr. 21, tändboxen är nr. 22.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.