|
|
|
|---|---|
|
Mitt lås har börjat strula. Jag kommer inte in i bilen då låsen på passagerar dörren och bakluckan är helt fast. De har de varit i 7 år och jag har inte brytt mig om det eftersom det gått alldeles utmärkt med bara förardörren. Men nu har alltså det låset oxå fastnat totalt! Latheten har hunnit ikapp mig kan man säga... Problemet är väl egentligen att jag ser utifrån att handtaget på insidan av dörren inte är helt inne så att säga. Det petar ut en cm från insidan av dörren. Jag vet av erfarenhet att det kan medföra vissa problem med låsning av dörr då. Samt att E30 ju har en liten säkerhetsgrej som gör att man inte kan dra upp knapparna om man vridit nyckeln i horisontalläge när man låser dörren. Vilket jag har gjort. Tveksamt då om det går att peta in nån smal stålbit o fiska efter vajrar inne i dörrarna.... Men för övrigt är det det absolut enda alternativet som återstår! Är det någon som har förslag på mitt delikata problem så emottages dessa lösningar med stor tacksamhet! :) mvh Ps...nu börjar P-botarna droppa in oxå.... aaarrrgh! | |
|
hmm sämsta lösningen men med tanke på p-böterna så skulle jag slå in en ruta blir biligare så än att bryta upp låset eller likande..;) fast om du o andra sidan lyckas demontera låstet utan repor och bändningar i plåten så vore ju det ett plus eftersom att innanför sitter det so men hasp du lyfter på och vips är bilen upplåst. (lärde mig detta under ett inbrott jag hade). lycka till.. mvh kim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.