|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Vad får man egentligen ut för en sådan nu för tiden? En 93:a i fint skick, 17" BBS, diamantsvart med svart sportskinn och elcabb. Ingen annan speciell utrustning, ingen servicebok, 15000 mil men går bra och ser ok ut för att vara 14 år gammal. Vad tror ni man får ut för en sådan? Är det möjligt att nå 65 lappar, eller är det 55 som gäller? De annonseras i många fall väldigt högt, men frågan är vad de går för.... Mvh Johan |
|
Min bror sålde en 328 cab för ett par månader sen, det var en 95:a hade gått ca 15000 mil, fint skick med s-bok men utan klima. Han fick 57000:-. /Fabbe |
|
|
Johan: Är det Gotlandscabben du pratar om eller? ///Micke Min cabrio Länk |
|
| "Gotlandscabben" har drygt 18000 mil på mätarn,och att få ut 65 tror jag blir lite svårt.Tror det är bättre att du räknar med 50-55 | |
nej, det här är en ölands-cabb, som inte är ute på annons utan han ville byta in den på min bil. Han vill tyvärr inte betala det jag vill ha emellan, så jag är väl lite skeptisk. Får jag ut 65' så går det ihop sig, men 50' går inte. Så jag är tacksam för svar! Men 57' för en 328:a måste vara väldigt billigt med tanke på vad de annonseras för. Å andra sidan börjar de bli rejält gamla... Mvh Johan |
|
Ja, det låter sjukt billigt! Jag skulle inte släppa min för under 100000 iaf, men den är å andra sidan lite utöver det vanliga. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
är du säker på att den är 14år ;) Jag tror oxå at runt 55 är ganska rätt pris om man vill få den såld. Jag fick iof 65 000kr för min 318is cab -95 , men den hadde lägre mil och klima. men har man bara tid så , går det säkert att få den såld för mer pengar det gick ju iaf med min 318, tro det eller ej :) |
|
nja, den är väl 14,5 år egentligen eftersom den är tagen i bruk 5/93. Priserna varierar rejält på blocket, men nog borde man få 55-60 för en fräsch cabbe? Men då lär den vara rostfri och i bra skick. Jaja, det är lite lägre än jag hoppades på, så jag får ta och fundera lite mer. Tackar så länge, alla erfarenheter är jätteviktiga! Mvh Johan |
Nu är bytet klart och jag har precis kört hem den från Norrköping. Ägaren var mycket ärlig om skicket, det är skönt att det fortfarande finns folk man kan lita på. Den hade rätt mycket mer prylar än jag sa tidigare, bla har den färddator, sportchassi, hifi-ljud m CD, larm, stolvärme, äkta AC Schnitzer sportavgas (eller slutdämpare...), vita blinkers mm. Fälgarna var riktiga BBS, inga kopior, och de är i nyskick. Bilen är faktiskt förvånansvärt fräsch, det finns någon liten grej i lacken på den men jag har svårt att tro att det finns många fräschare 93:or än den här. Jag skulle vilja säga att den är i mycket, mycket bra bruksskick, faktiskt är den nog så fin en 93:a kan vara utan omlack. Inredningen är också superfräsch, visst är insteget på förarstolen lite slitet men det är verkligen marginellt. Det enda jag har hittat är pixelfel på färddatorn och sedan är bakrutan i cabben "mjölkig", men det hade ägaren upplyst om. Det finns någon minimal rostfläck på de vanliga ställena, dvs insidan på bakluckan, längst fram på motorhuven och längst fram på trösklarna. Dock jättelite jämfört med de E36:or jag sett. Det märks verkligen att bilen inte är vinterkörd sedan importen 2004. Så vad tror ni jag får för den? Nu blev jag väldigt mycket mer positivt själv, några 50 lappar finns det ingen anledning att släppa den för, snarast tänkte jag försöka med 65' eller tom lite däröver. Är det övermodigt? mvh Johan |
Javisstja, mätarställning 14550 mil idag. Den hade gått prick 13000 vid importen för 4 år sedan, dvs dryga 1300 mil/år i Tyskland. Det fanns inga garantireparationer eller något annat i BMW:s system, så tyvärr går det inte att verifiera att mätarställningen är korrekt. Mvh Johan |
|
Vänta ett par månader, blogga lite om skicket och sen vips får du nog ut dina 65. En så gammal bil gäller skicket även om historik och extra välskötta vagnar gör att man kan begära mer betalt och inte bry sig om nötter som skambjuder. Säg som det är, du behöver en 850, 29kkr på blocket för att ligga sömnlös om nätterna att ha och göra:) Mvh Asken |
|
Hej! Här kommer lite återkoppling! Nyss fick jag handpenning på cabben, efter 18 timmars annons på blocket. Jag satte ut den för 65' och fick det jag begärde. Men då var bilen verkligen fräsch också, och killen som köpte den sa att den var absolut finast av de cabbar han hade åkt och tittat på. Det är extra roligt att sälja till en köpare som uppskattar bilen! Jag hade nog kunnat få ut över 70' om jag hade väntat tills vårsolen lös på allvar, men å andra sidan ville jag bli av med den snabbt för att få in min mustang-cabb i garaget.... Mvh Johan |
| Verkar som att du fick ut ett bra pris jämfört med värdering enligt www.bilpriser.se . Grattis. | |
|
Verkligen en av dom första tillverkade då man byggde E30 (320/325) tom 01/1993 och E30 318 tom 03/1993... det kan ju vara både bra och dåligt som bekant.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Jag kan tillägga att det inte var brist på intresse, det hann höra av sig åtminstone 10 spekulanter via mail och telefon (rätt stor skillnad på hur seriösa de var dock) på dessa ynka timmar. Den var säkert rätt tidigt producerad, men jag måste säga att den var väldigt "tajt" för att vara 14,5 år. Cabben funkade såvitt jag vet som den skulle, och maskinellt gick den väldigt, väldigt bra. Så jag skulle inte vara orolig att köpa en -93:a igen. Mvh Johan |
|
Jag kan ge lite mer återkoppling, då det var jag som köpte caben =) Och jag är fortfarande verkligen nöjd med den! Vilken bil, man tror inte att det är en 93:a. Har bara fått positiva reaktioner på den =D Nu är det här min första BMW, och jag har inte har inte sten koll på BMWs prisbild osv. men en snabb sökning på diverse annonssidor och jag hade varit tvungen att lägga ut 10.000:- till minst! Så jag är jätte nöjd med köpet! // Philip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.