|
|
|
|---|---|
|
Jag har läst om hur man ska lyfta upp baksätet på en E32:a för att komma åt säkringsboxen som finns därunder. Ja, jag har t.o.m. sett en film som visar hur man gör! Men nu är det så att jag har elmanövrerade baksäten. Undrar nu om detta innebär att jag måste vidta särskilda åtgärder eller måste tänka på något särskilt? Jag vill ju inte slita av några kablar eller kontakter bara för att kolla under sätet. | |
|
Hej Här finns manual till E31 att ladda ner om det kan vara till hjälp. Länk 628csi |
|
|
Tack 628csi för ditt svar, men jag vill nog inte ladda ner 250 MB manual till en annan sorts bil. Det enda jag undrar är om jag först måste lossa på någonting innan jag lyftet upp sätet på min e32:a. Jag har en instruktionsbok, men det står inte i den hur man gör. |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Jag har en likadan bil som du och att lyfta ur sätet är inga problem alls. Mans kuvar av kåpan vid knapparna, lyfter upp sätet man sitter på rakt upp(finns litet fäste undertill "mellan benen") och sen ser du var det sitter fast och borde komma åt. Att sätta tillbaka det tycker jag är helt omöjligt dock. Läs här: Länk Batteri på höger sida, säkringar på vänster sida så du vet. |
|
OK, då ska det inte vara så svårt då förutom att det är omöjligt att sätta tillbaka sätet?? :-D |
|
alain |
Jag skulle göra någonting under baksättet på min gamla E32 il, det gick bra att ta upp men för att sätta tillbaka var jag tvingen att åka till BMW för att få hjälp, jag kunde inte få pli på den. bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Låter ju galet att det ska vara så svårt att få baksätet på plats igen. Måste jag verkligen ta in bilen på BMW-verkstad för detta? |
|
|
Det är inte omöjligt att fixa själv, men jag håller med om att det är lite bökigt på iL. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.