|
|
|
|---|---|
|
Har lagt på 235/40-däck på 8*18" fälgar runt om på min Z3'a. Tyvärr märker jag nu att framdäcken slår mot innerframskärmarna vid lite kraftigare gupp alternativt vid rattutslag och mindre gupp. Räcker det att köpa nya 225 däck fram eller måste jag köpa även smalare fälgar för att rätta till detta? Help! roadZter | |
|
kolla hur mycket smalare som behövs... sen fixar du så mycket smalare däck. en annan lösning är att ändra ET på fälgen. kan man göra genom att svarva ner anläggningsytan på bromsskivar och fälgen några millimeter, kan räcka.. annars kan man ju valsa skärmarna, men det är ju itne så snyggt fram.. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
dannej: Tack för tipsen, som du säkert förstår så vill jag ha en så enkel och billig lösning som möjligt. Att köpa smalare framdäck än 225 känns inte bra eftersom det inte blir snyggt på en 8" bred fälg, dessutom är 225 original på Z3. Valsa skärmarna är uteslutet, i värsta fall får man väl ändra ET... Vem fixar att svarva ner anläggningsytan på fälgen några millimeter då? roadZter |
|
|
DanneZeta, var tog framhjulen i? I skärmkanten eller i innerskärmnen in mot motorrummet? Om det är det sistnämnda skall du inte svarva ner anläggningsytan, då blir problemet ännu större! I såfall skall du ha spacerplattor som flyttar ut fälgen några millimeter. Bara en liten tanke eftersom jag tyckte att man kunde tolka ditt problem på två sätt. Mvh |
|
|
Johan B: Däcket tar i en aning i skärmkanten OCH plastinnerskärmen fast inte in mot motorrummet. Så det är inte spacers som gäller, men tack ändå. roadZter |
|
|
Jag har 215/45 18" fram på min, innerskärmen är kapad och gummilisten inflyttad. Efter att ha höjt bilen 1.5 cm, fungerar den bra. Innan tog däcken i skärmkanten. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Glömde tillägga att jag har 10" bred fälg fram, ingen ballongdäcksfeeling här inte. =) Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
har du 215 på 10" fälg? haha, vill inte ens veta hur det ser ut... 215 ska ju sitta på 7 eller 7,5" ska jag vara ärlig så tycker jag det är snyggare när fälgen är för smal, än tvärt om... ett under att dom har lyckats lägga på däcken... med mina 16x8 hade dom problem med 205:or, fick beställa hem specialverktyg för det. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Fredrik M: Kanske är det så att ET på dina 10" fälg fram är annorlunda mot "original-ET", bara för att dom skall passa? dannej: Skratta på du, jag tror inte att någon bryr sig om vad du tycker är snyggt eller ej. I det här fallet är det Fredrik M som skall vara nöjd med sina 215 breda däck på 10" fälg, inte du... roadZter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.