AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
821

Passar Amerikanska Xenon min E-46a

18
114
18110
316 compact-00,silver
320 touring-04,alpinvit
Hej,letar original-xenon till min touring -04.
Surfar runt varje kväll o letar men det tycks svårt att finna.
Nu har jag sett att det finns att köpa på E-bay i USA.
Är dom identiska med Europautförandet?
Passar dom rakt av?
Tacksam för svar,
Micke

Flygpursern
Identiska är de inte. De har olika artikelnummer på realoem, men passar och fungerar gör det säkert. Det är väl bara det att de har ett annat spridningsmönster där borta.
18
114
18110
316 compact-00,silver
320 touring-04,alpinvit
Okej,då undrar man vad bilprovningen säger?
Men varför har dom en annan spridning på ljuset?

Flygpursern
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
har du kollat på bildelsbasen.se? Länk köpte till min -01 där igenom och hade lite tur, gav under 2000 för kompletta lampor med tändboxar. Dock var själva lamphusets fästen mot bilen spruckna, så jag fick flytta över innehållet i mina gamla lykthus men det var gjort på 2 timmar ungefär.

Diesel-räsern
/Rickard
Jag vet inte varför, men de amerikanska hyrbilar jag har kört har inte haft högre ljus åt höger. Samma låga spridning åt båda håll.
18
114
18110
316 compact-00,silver
320 touring-04,alpinvit
Tack för tipset Rickard,ska genast kolla där. O du vilket bra pris du betalade,har förstått att många lamphusfästen är spruckna o flyttar gärna över i gamla lykthus för att få det att funka.
Har varit lite orolig för vad SBP skulle säga,men var där häromdagen o besiktigade o killen var heljust o berättade att om dom är rätt inställda så hade han ingenting emot xenon. "Jag är ingen polis" o min uppgift är att se till att bilen är ok när den är här o inget annat. Sund inställning tycker jag.
Micke
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Oj, fler av de gubbarna på ASB tack!!

Lycka till!

Diesel-räsern
/Rickard
ECE märkta ljus ( dvs std i nästan alla länder utom det stora U-landet i väster) innebär halvljus som vi är vana att se dom: med en klart avskärmade och vass kant och iom detta "bländfritt"

USA (SAE) ljus är INTE bländ fria och har en helt annan ljusbild än ECE så det blir ingen hit hos ASB eler dina bländade medtrafikanter

Läs mera (på engelska) här: Länk

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
18
114
18110
316 compact-00,silver
320 touring-04,alpinvit
Hoppsan....
Tack för info!! Visste väl att det här forumet hade svar på det mesta.
Letar vidare i Europa,
Micke

Flygpursern
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.