|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Nu när bilen vilar i garaget och man längtar efter våren så sitter jag och funderar över lite styling och skulle vilja ha lite råd av er andra. Under min sida så finns ett par bilder (inga bra bilder dock men ändå) Jag har funderat på att sänka bilen, inte mycket bara så den inte ser ut som en jeep som man ser på bilderna. Det är en smaksak iofs. Det är inget M-chassi och det är 17" hjul som sitter på. Hur mycket är rimligt att sänka den för att få lite "sportigare" utseende och vad ska jag välja för grejer isf. Har läst ett par trådar om sänkningssatser och det verkar vara en del att välja på. Andra stylingsförslag motages varmt. Mvh/Rolle | |
|
Tycker bilen ser väldigt väldigt bra ut i dagsläget! Men som du säger skulle en sänkning göra en hel del utseendemässigt... Hade jag varit i dina kläder hade jag gått upp en tum i hjuldimension, sänkt bilen samt införskaffat m-gälar... Men det är bara ett förslag! Sänkning och vad som är bäst där, överlämnar jag till experterna här på forumet... =) Lycka till! Mvh Anton |
|
| personligen så hade jag sänkt 4-5cm samt bytt fälgar... inte för att dem är fula utan för att byta till några som passar bättre på en roadster | |
|
Jag antar att chassit är någorlunda likvärdigt z4:ans orignal chassi. Så jag har sänkt min 35mm fram och 30 mm bak, Och det blev grymt bra okej jag har ju 19" också men det ska ju inte göra så stor skillnad... 40-50mm tror jag blir alldeles för mycket eller det funkar väl men mycket skrap i hjulhuset blir det nog. Satsa på en bra sänkningssats med dämpare och hela kittet, jag rekomenderar Bilstein PSS9 coilovers visst lite dyrt men jjävligt nöjd är man höjd och sänkbara plus 9 lägen i hårdhet! |
|
|
Hoppas det inte är för många fartgupp där du bor! Min Z3: Länk |
|
| Anmith: jag har funderat på det också men några cm borde inte göra någon skillnad. Iofs så smyger jag över dem även nu och det är sällan jag kör i stan, ja egentligen aldrig skulle jag vilja säga. Jag skulle tro att det borde gå att sänka 30 mm utan att riskera och skrapa i. | |
| vad tycker ni om den här inredningen, matchar den bilfärgen, jag har svårt att betämma mig om jag gillar den eller inte Länk | |
| jag tycker faktist att inredningen var riktigt grymm .. passar rätt bra med den färgen | |
|
Jag personligen älskar röda skinn säten dock tycker jag inte den går så bra ihop med grå lack, men det är ju bara jag iofs! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.