|
|
|
|---|---|
|
Äntligen hemma! Har sneseglat i audiland ett tag men har hittat hem igen. Det blev en 320 -04 med m-paket + stcc paket med 3800 mil på mätaren. Extremt bra skick så jag tvekade inte en sekund utan slog till direkt. Men vad ingå i ett stcc paket? Har sökt men inte hittat riktigt. Mistänker att det sitter ett annat avgassystem på eftersom den mullrar otroligt skönt. m-växelspak + 18 tummarna. Nån som vet mer? /Swede | |
|
Just det 18" (M135) och sportavgas. Fast en del valde tydligen bort sportavgaset. Sen har jag för mig att inredningslisterna var en speciell sort, och någonstans har jag sett någon skriva att HK-ljud ingick. Fast jag har för mig att jag har sett någon STCC utan HK faktiskt. Och så var väl alla silbergrau (A08). Växelspaksknoppen är väl ändå samma som vanliga M-sport? Ja det var ju inga klara besked kanske men ... :-) |
|
|
Hej ! Köpte en exakt likadan före jul med 3400 mil på mätaren =) Fick med ett dokument från då bilen hämtades ut ny med fullständig utrustningslista med tillhörande "utrustningskoder". Du borde ha en likadan lista till din bil? Mattias |
|
|
Har inte fått någon utrustningslista. Köpte inte av en BMW handlare heller. Men har för mig att jag läst någonstans att man kan få ut en lista från BMW, så jag ska glida dit och fråga. Inget HK-ljud i min, men ljuder från avgassystemet förlåter det. Morrar otroligt skönt. Låter som en STOR motor sitter under huven. Inredniggslister av kolfiber(typ). malem: Vad fick du betala? Växleknoppen är en vanlig m-sport. Som sagt, skönt att va hemma igen. /Svante |
|
| Annars brukar det väl sitta en utrustningslista fasthäftad under baksätet? | |
|
Men står STCC-paketet med på utrustningslistan? Det var väl inget paket från BMW, utan bara något som handlarna i sverige hittade på. Så det syns väl bara som de lösa delarna i utrustningslistan, och då kan man inte där utläsa vad som ingick i STCC-paketet? :-) Avgassystemet eftermonterades till och med i Sverige sägs det. Är inte indredningslistena Alu Black Cube i STCC-bilarna? Eller är den någon sorts kolfiber-look??? Alu Black Cube är någon sorts stansat bikakemönster i riktig aluminium. Jag har Alu Silver Cube i min. |
|
|
Ring BMW o be dom skicka en utrustningslista på din mail,ringde själv Solna för några veckor sedan o det var gjort i en handvändning, Micke Flygpursern |
|
|
"swede" Du har PowerPost |
|
|
Har själv ägt en bmw 320 ci STCC-edition. Den bilen var utrustad med ett sportsystem och om jag minns rätt kostade det 8000:- som tillval i stcc paketet. Sedan ingick väl 18" fälgarna,kolfiber lister samt färgen silvergrå som verkar förekomma på alla stcc modeller. |
|
|
STCC Edition: Komfortpaket, M-sportpaket, 18-tums M-sportfälgar och Metalliclack + Sportsystem. Såldes alltså i mer än en kulör. Sportsystemet ingick i paketet och var således inget speciellt tillval. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Adelson: Har inte inspekterat så noga, men det stämmer nog som du säger, tyckte bara det såg ut som kolfiber. wendtan: Tack för ditt svar, är alltid att lita på. malem: powerpost! /Svante |
|
|
Jag har inhandlat en 320i m-sport -03 nyligen och den har 18' - fälgarna. Jag inspekterade slutröret och den ena sticker ut mer än den andra... Innebär detta att jag har en egenkomponerad stcc-paket ( som kom ut 04 har jag läst) eller är avgassystemet del av m-sport II? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.