AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
383

Vågar man köpa M535i -86?

Vågar man köpa en M535i -86?

Bilen har haft 27 (!) ägare, gått 20 500 mil, trasig värmeventil, saknar servicebok, ett (1) rosthål i ena framskärmen.

I övrigt så funkar all el och bilen är fräsch i motor och låda.

Alexander Fäldt
///Mmm...
hmm, klart du vågar köpa den om du alltid vill ha något å göra om du förstår mig rätt =) men annars e de väl ingen dum plåtlåda på 4 hjul Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
Nej, men är det värt att satsa på?

Alexander Fäldt
///Mmm...
Blykälkeraggaren
det beror väl på vad den kostar...
ja skulle köpa den om priset va rätt o bilen var fin i övrigt...

Ö V N I N G S K Ö R
Mvh.
Richard
Priset är 15 000:-

Alexander Fäldt
///Mmm...
518i slow mobil
Då skulle jag köpa den, om motorn låter sjysst och den inte e för skabbig inuti. Du har ingen länk till annonsen så man ka nse bilder och bedömma lite? Ett rosthål i skärmen e lätt att fixa...

518, ekonomi med nöje! =)
BMW e28 registret #154
www.bmw518.dot.nu för bilder
Nej, annonsen är borttagen eftersom jag har tingat bilen. Hålet går att laga med glasfiberspackel, men ägaren skickar med en ny framskärm så jag kan välja om jag vill laga eller byta!

Alexander Fäldt
///Mmm...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Inköpskostnaden ska man i det här fallet inte bry sig så mycket om.(tolka mig rätt)
Det är istället skicket på vagnen som behöver granskas extra noga.Iom saknad servicebok och 27 ägare så ringer det ganska kraftiga varningsklockor hos mig iaf.
Men är den i det skick man gärna vill att den ska vara så är det naturligtvis bara att handla.

Mvh Janne.
För 15000:- e de ju värt de lungt Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
518i slow mobil
Finns inget att tänka på då, kolla hur länge alla haft den sock.. Om de senaste 10 ägarna haft den i två veckor var så kan man börja undra... Hur länge har nuvarande ägare haft den?? Lycka till med köpet!

//Putte

518, ekonomi med nöje! =)
BMW e28 registret #154
www.bmw518.dot.nu för bilder
Blykälkeraggaren
Går bilen bra nu så spelar ju intre antalet ägare någon roll... 15000:- e ju helt ok.
att de inte finns någon service bok är ju synd, men har ingen större betydelse de är ju bilens befintliga skick som är intressant...

Ö V N I N G S K Ö R
Mvh.
Richard
Nej, så har jag också tänkt.
Och är den ok så kan ju iaf jag
börja dokumentera noga alla oljebyten
och liknande. Kan ju vara bra vid en framtida
försäljning.....

Alexander Fäldt
///Mmm...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ta gärna ett kompressionstryck innan...

Man vill ju gärna att bilen är helt ok i maskin.
Åk oxå på en rejäl provtur så att alla ev. problem kommer i dagen.
Lycka till.

Mvh Janne.

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tryck o tryck....prov skulle det stått :)

Mvh Janne.
Tycker den kan vara värd 15000:-

Förresten, kan man kolla hela ägarhistoriken, och inte bara de 3 senaste ägarna?? Hur i så fall?
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Finns det inga oljud från motor/låda/bakaxel och övr. lager så är det väl OK. Kolla också på avgasfärgerna, det ska inte ryka blått (olja) eller mycket vitt (vatten). Också lyft på locken och kolla färg och konsistens på motorolja (inget grått eller gräddgult, då är det vatten i oljan) och på kylarvattnet (inget klet där i för då är där olja).
Lycka till!
M3-Mackan
Hela ägarhistoriken kan man få från Bilregistret. Dem svenska ägarna så klart då...

-Mackan-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.