|
|
|
|---|---|
|
Hej, Vad tror ni om det här? Jag är intresserad av en E91 06. Enligt vägverket togs bilen i trafik första gången 2006-05. Dock så har den dessförinnan ägts av två olika (aukt) BMW handlare. Första ägaren (BMW Solna) står som ägare redan 2005-08! Dvs, bilen har alltså ägts av BMW i 9 månader innan den togs i trafik. Betyder detta att det är en gammal demobil? Borde den inte ha tagits i trafik medans den ägdes av BMW då? Eller är det helt enkelt en "felbeställning" från BMWs sida, och sen har bilen stått kall i hallen och väntat? Hur tycker ni att detta bör påverka priset? /Micke | |
|
Det låter som en av de absolut första E91:orna i Sverige. Har för mig att lanseringen av E91 var någongång i mitten/slutet av Sept -05. Detta ökar ju sannolikheten för att det skulle vara en fd demobil. Dessa brukar ju rulla ett antal mil innan de får säljas. Det kan ju vara så att den andra firman snabbt behövde en demo 325 och övertog den ifrån den första handlaren. I maj 06 såldes den sedan till den första privatkunden som demobil. En möjlighet kanske? Det kan också ha varit en beställning som kunden har dragit sig ur. Fast nog borde den ha sålts ändå relativt kvickt. E91 har ju alltid varit populär och då borde någon annan ha nappat på den redan hösten 05, om den inte har någon konstig färg eller udda utrustning. |
|
|
Jo, det måste vara en väldigt tidig E91. Vilket ju förstås får en att undra vilka uppdateringar den saknar jämfört med en bil som byggdes senare. Den har ju första registrering 2006-05, när nuvarande ägeran köpte den av BMW. Hade det varit en demobil som det körts en massa med borde den väl ha registrerats innan? Jag vill absolut inte köp en demobil, men är det bara så att den stått och samlat damm i BMWs lokaler kan jag nog leva med det. Man kan ju då fråga sig varför den varit så svårsåld så den blivit kvar hos BMW länge, men arctis kanske inte är BMWs mest populära färg... /Micke |
|
|
Om bilen ska vara demokörd så måste den tas i trafik. Min bil stod i hallen 1 år innan jag köpte den. Jag fick min bil för inköpspriset plus att min inbytesbil fick jag 50k mer för än hos andra BMW handlare. Jag köpte 1 år "gammal" bil med 0 mil på mätaren för 100k billigare mot o köpa en ny. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.