|
|
|
|---|---|
|
Jag har en M3 E30 -90 är lite för hög fram fast jag har sänkt den, nuu tänkte jag kaåa ett varv på fjädrarna fram och undrar om det räcker med att spånna ihop dom och kapa eller måste dom bort först? | |
Grusse |
Det går bra att kapa dom på plats. |
|
Nej, det tycker jag inte du ska göra, bonna sänkning kapa fjädrana med vinkelslip förbehålles volvo 240. Låt först fjädrarna få en chans att sätta sig Om du nu ska göra en sådan sak, plocka av fjädern och rätta till den av kapade fjädern efter du har skuret av den. MVH Pelle cs4605 |
|
| Det går om du Är modig spänn gärna ihop fjädern först de underlättar mycket men hoppas du är medveten om att stötdämparna kommer att gå sönder inom snar framtid om man gör så eftersom dom kommer att arbeta ihop tryckt läge vilket leder till läckage ganska fort och du kommer att åka fram som en jojjo:) | |
|
Nej för helvete! 1. Om du kapar fjädern måste du värma och böja om stigningen på fjädern. kolla hur fjädervarvet slutar så förstår du vad jag menar. Gör du inte det så slutar fjädern med en "spretande" pinne och den ligger inte som den ska i fjäderskålen. Plus att du inte sänker bilen särskilt mycket med "bara" ett varv, du måste alltså ta bort mycket av fjädern för att få ner den nått överhuvudtaget...... 2. Vadå för hög fram? Vad vill du åstadkomma? Sänknings-satsen är förhoppningsvis tänkt att bättra på väghållningen, och då kan det vara så att den ska vara så där. Kolla på ett grupp-N kit till E30 så förstår du. Eller är det korvkiosk-stuk du vill ha? Sälj isåfall bilen till nån som tänker KÖRA den...... De som kan, kör. De andra putsar.... |
|
|
Kapa med vinkelkap är som Pelle Persson säger förbehållet Volvo 240 o dyl. och var sånt man höll på med när man hade 5.000 kronorsbilar. Om du vill ha den lägre är det väl bara att köpa fjädrar som sänker mer.. www.malte-racing.com |
|
|
Håller med Vince! Du har fel bil för sånna övningar. M3 är en körmaskin, inget annat. Stå i depån och glänsa kan Audi-klubben göra. ;) Eller hur var det nu Vince, hörde att de fick flytta sig...trots alla hk under huven... ;) Som om hk skulle hjälpa mot taskig väghållning... AL "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
Mmm, så var det faktiskt. Men en elode till killen i UrQuatron, han stod på! De som kan, kör. De andra putsar.... |
|
| Eloge ska det vara, det är fan vad man slinter på tangenterna.... | |
| UrQuattrokillen hade rätt inställning, synd att säga att han fega :) | |
|
Jag tyckte audibilarna hängde på rätt så bra!! Iallefall när vi åkte hem o hade laglig hastighet på motorvägen, fast jobba fick de ju! Det är ju inte varje dag de passerar 100. =) M-POWER!!!!!!!!! |
|
|
Vince jag blir så imponerad av dina åsikter, sälj bilen till nån som tänker KÖRA den. jag hade ju tänkt och ha den i garaget jämt(visst) korvkiosk stuk ? jag tycker inte det är snyggt när det är 1cm mellan bakhjulet och hjulhuset och 8cm fram men det får jag väll inte tycka eller??? nu undrade jag om en ganska enkel sak och fick svar. men sen att du ska komma här som en moralkärring. skit i hur min bil ser ut eller är svara bara på inlägget det räcker, |
|
|
Crap, Du missar poängen, om du sänker den på det sätt du frågat om så förstör du dess vägegenskaper helt och hållet. Är du verkligen beredd att göra det bara för att få den att se bättre ut? Är ju din bil så du gör ju vad du vill med den men du kan säkert sänka den på ett sätt som till och med ger bättre vägegenskaper OCH det utseendet du strävar efter. Kan det inte vara värt att lägga några kronor på det? |
|
|
OJ! Bäste herr Crap, jag ber om ursäkt om det är så att du tog illa vid dig. Jag var inte beredd på att det skulle ta så mitt i prick på just dig. Poängen var som sagt att göra herr Crap medveten om att kapning på plats är dålig av nämnda två anledningar. Men varsågod, kapa på bara. Och herr Crap, ska vi inte ta och använda lite hyffs på en offentlig plats? Föresten, det finns också olika tjocka gummiplattor (underläggen) till bakfjärarna om det skulle vara så att bilen blev för låg bak. De som kan, kör. De andra putsar.... |
|
|
Vince och Johann har rätt, kapade fjädrar = scheitlösning! Själv struntar jag blankt i hur din bil eller du själv ser ut... jag vet bara att: Kapa fjädrar = scheitlösning! Så enkelt är det, fråga vem du vill (tom. 240 killarna vid grillen vet att kapade fjädrar är scheit, men när bilen kostar 5000:- kan man FÖRSTÅ att de inte vill lägga 10-20 laxar på en riktig sänksats). Ingen förstår kapade fjädrar på en M3:a.... tyvärr! Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Nääe jag ska inte kapa fjädrarna, jag har beställt nya fram fjädrar (mitt tredje par)och dom skulle vara kortare (har jag hörtdet förut ? ja ) har även köpt dämpare för kortare fjädrar, och ja jag har kört några hundra mil med dom innan dom satter sig, men det ser (i mitt tycke) konstigt ut när den ser ut som en AWD fram |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.