|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på hur man kan forbätre ljuden når man stängar dörrane i min 520 E39. Jeg tycker dom er börjat låtar anarlunda (sämre) än tidigare. PS: Mit svenska är inte så bra eftesom jeg är från danmark, men hoppas ni forstår frågan enddå. /Troels | |
|
PÅ vilket sätt låter de annorlunda menar du ? Skramlar de eller ? Du kan alltid börja med att se över hur dörrlisterna ser ut och smörja in dem med för gummilister avsett medel. |
|
| Dom låtar mera metalliska, liksom resonans från dörrane. | |
| Kanske en asfaltmatta som släppt inne i dörren. Misstänker att jag har det fenomenet då förardörren låter lite mer odämpad när man stänger den.. | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Tycker de E39 jag kört/suttit i har haft ganska billig dörrklang rent generellt... |
|
lånar stråden lite kort.. Kan man få bättre klang i dörrarna på något vis? |
|
|
Har en Merca W123 i garaget som jag brukar öppna och stänga dörren på när jag passerar, enbart för njutningens skull, Franz Jaeger-klange :) Där har E39:an föga att sätta emot.. |
|
|
som anders-72 sa,,så kan ju någon dämpmatta inne i dörren ha lossnat? men jag tror mer på att det är dags att byta gummitätningslisterna runt dörren, dom blir ju mycket plattare med åren. och då blir det inte detta underbara ljud mer. tyvärr så är ju dessa gummilister tokdyra,,så man kan ju testa först med att klämma in ett litet rep eller liknande imellan gummit och rutramen för att se om det blir någon skillnad detta gör ju att gummit kommer fram lite tidigare imot karossen vid stängning, och kan därför simulera ett nytt gummi. man kan ju alltid testa? en v8 låter gött! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.