AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.608

Fett problem med växellådan/Elsystem/Hydraulik? SMG 1...!?

Sa
7
Sanchii
Bmw M3 (SMG) -97
Hoppas de finns någon som har ett hum om var problemet sitter... vore underbart att veta....

Jag har SMG 1 i min M3.... Backen samt växel 1-3-5 bara försvinner ibland??
Bilen vägrar lägga i växlarna...så man får hoppa över till nästa... å kör man i automaten så hoppar den över själv...
Detta kan hända under körning, precis när som helst.... å sen så händer det så att en av dessa växlar som "försvinner" bara hoppar ur totalt.. och den där lilla fula gula lampan för växellådan tänds... Man programerar om hydraulpumpen och hela skiten... då fungerar allt perfekt helt plötsligt..... I typ 24 timmar... sen e de samma visa igen...

Hydraulpumpen är ny, tryckakumulator är ny, utjämningsbehållaren till hydrauloljan är ny, alla givare är nya...
Vet någon vad som kan vara problemet... misstänker att det har med elen att göra.. men men... jag vet inte.... Grabbarna på Bmw har ju inte den blekaste.....Någon som vet någon som kan detta superbra...?
Eller någon som haft samma problem ??

Tack i förhand!
No
50
Nordan
E36 M3 3.2-1998
Har det löst sig?

mvh
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Hur gick det sen?

Hejsan!

Jag skulle gissa på att dem inte lyckats lufta systemet riktigt eller styrboxen till smg..

Min har börjat bete sig så som din gör och det har hänt efter att jag och en polare har byt olja i hydralen, men min ska in och luftas i dagarna nu, får hoppas min blir bra.

Tyvärr måste jag även tillägga att jag tycker att "bmw grabbarna" inte är så kunniga och att man betalar pengar till bmw i onödan,

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.