AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
603

Väghållningen är inte som den ska !

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Är det nån som har aning om vad det kan bero på att jag måste jobba så mycket med ratten då jag kör tex på motorvägen? Även fast det är en raksträcka så får man sitta o vrida rätt mycket fram o tillbaka. sen så tycker jag att den kränger lite väl mycket i kurvorna. samt att den känns sladdrig med rumpan..typ ålar sig i kurvorna. känns inte alls rätt.Köpte 4 nya Kumho 712 225/50-16 för nån vecka sedan samt att bakvagnsbussningar är bytta i November 2001 och bilen har gått ca: 17400 mil. Tips någon?

Kan tillägga att jag kan inte förstå hur bilen kan vara så himla spårkänslig med bara 225 or.

Med vänliga hälsningar
Daniel

///BMWPOWER to the people !
Mi
47
Mikke I
327i Touring -89
1802 -71
Om det inte är något som glappar (leder, lager) kolla framvagnsinställningen! Bilen blir mycket känsligare för felaktig inställning med bredare och lägre däck.

BMW - Freude am fahren
Hade precis samma problem med min. Problemen försvann när jag satte på vinterdäcken men kom tillbaka när jag satte på sommardäcken igen, jag har oxo 225/50-16" på mina däck. Problemen försvann dock när jag bytte krängningshämmare, det var lite glapp i dom. Skulle tro att det är det som är problemet.
kostade totalt 750 spänn.
Lycka till
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Skall kolla framvagnsinställningen imorrn på en däckfirma eftersom jag själv är lekman i allra högsta grad.

I Mars bytte jag vänster och höger stag i framvagn..men jag minns inte vad dom stagen hette. Jag bytte dom pga att det klonkade då man körde i gupp. Dom kostade 600 kr på BMW för båda utan arbetskostnad.

Kan nånting ha att göra med att bilen drar lite åt höger då man kör rakt fram utan att bromsa ?
Problem att bilen ålar i kurvig väg var även då jag hade vinterdäcken på.

Med vänliga hälsningar
Daniel

känns bilen slingrig är det vanligt att bussningarna i bakvagnen är slut.

1500-2000 på BMW

Surfa in på beam.at/bimmer
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
pcdoktor: Jag bytte bakvagnsbussningarna, vä + hö i November så jag vet inte om det är problemet. Gjorde det på en BMW verkstad.

Med vänliga hälsningar
Daniel

LE
När jag bytte däck så hade däck firman fyllt på 3.5 kili luft i däcken , för modligen hade de glömmt att tömma ut när de satte på däcken ,,, då betede bilen sig väldigt hysteriskt på vägen , så kolla däck trycket ....

Mvh lel
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
LE: Däcktrycket är 2,5 i alla 4 så det är helt ok.
Kollar däcktrycket minst en gång i veckan :-)

Med vänliga hälsningar
Daniel

Visa användare
202
Daniel.J
Skoda Roomster
Segway I170
Segway XT
Hej Daniel min E34 har glapp
i styrsnäckan och den uppför sig likadant
så kolla den.

MVH Daniel

papphammar
kan nästan garantera att du har glapp i nån av lederna till styrningen vanligtvis hjälpstyrarmen superlätt att byta.

papphammar
KL
194
KL
525 TDSA Touring -93
Har du inte gjort framvagnsinställning efter att du bytte hjälpstyrarmarna, så skall du nog börja med det.
Kan bli en hel del skillnad..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vad har du för fälgar? Är det originalfälgar eller inte? Om inte, vilken inpressning har de? Ditt ET borde vara 20mm.
Har du el inpressning på fälgarna kan bilen bli väldigt "nervös".

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.