|
|
|
|---|---|
| Ska sätta ny koppling på bilen, så jag tänkte då även byta bakväxel till en med bättre utväxling, funderar på en 318 med 3,38 i utväx. Håller den för 328:an motor eller? | |
|
Om du menar E36 så passar den inte ens,eller jo den passar i bakvagnsbryggan, men kardan är för kort, drivaxlarna är för kort, diffen är helt enkelt för liten. Ta en 325 istället, den passar rakat av och är 3,15 .. något bättre iallafall. |
|
| hur blir det om man har m3 bakaxel ? | |
| Det är en E46 jag menar, och det som oroar mig med att byta bakväxel till en från 318, 320 323 är att den ska gå isönder efter några rivstarter, jag undrar även om det påverkar ASC, ABS och hastighetmätaren när man använder en bakväxel med en annan utväxling, samt om jag använder en bakväxel med 3,38 istället för nuvarande 2,93 vad toppar jag då i t.ex 2:an om den vanligtvis går till runt 100km/h? | |
| Jag bytte min 328 bakväxel mot en 323. Skiljer sig inte så mycket mellan växlarna och toppar ca 230 istället för 240km/h. Varken ASC, ABS eller hastighetsmätaren påverkas. | |
| Nån som vet var hastighetsmätaren på E46 328i får sin infomation ifrån, alltså var sitter sensorn: framhjul, bakhjul, driv-axel eller nån annanstans? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.