|
|
|
|---|---|
| Blir det några problem att sätta på 18*8.5 fram och 18*9,5 bak på en 330ci -01 | |
|
Nä, de dimensionerna ska inte vara några problem förutsatt att fälgarna har rätt ET-mått (inpressning). Du hittar informationen invändigt i fälgen typ "ET40" eller liknande. Ju lägre ET-mått ju längre ut sitter din fälg. Ett ET-mått över 40 är att rekomendera på en E46, med den bredden du pratar om bak. Däckbredden spelar oxå in, du bör ju inte ha smalare däck än 255 på den fälgen. Din sänkning på bilen har oxå betydelse. Vad har du för sänkning på 330:n? Jag har 18"x9,5" ET35 bak med 255/35 däck bak på min 330Ci -03 och det funkar inte med mycket last/personer baksätet pga. mitt AC Schnitzer chassi som är väldigt sänkt. Så ibland tar däcket i skrämkanten och det låter inte så trevlig. Jag har nu planer på att höja bilen en liten aning för att komma från detta problem. Mvh Jimmy Länk |
|
| Precis beror på vilket ET mått. Körde själv på min förra 328Ci med 18x9.5" 255/35 et34 och det tog i skärmkantern vid gupp. Även min bil var sänkt. Tror kring et40 hade fungerat fint. Fram körde jag på 225/40 8.5" med et30 och det fungerade utan problem. | |
|
Här är en tråd som handlar om fälgar till e46: Länk Men jag kan ju säga som såhär, att bmw rekommenderar ET50 när det gäller 8.5" fälg och då med 255/35-18". När fälgen är så bred som 9.5" är jag osäker på om den får plats.. kanske et45 kan vara lagom Diesel-räsern /Rickard |
|
| Tog reda på et måtten oxå, 8,5x18 ET40 , 9,5x18 ET45 borde väl inte vara något bekymmer eller??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.