|
|
|
|---|---|
|
ska nog byta min kamaxel till sommaren men jag undrar måste man byta vipp armarna och hur många är det i så fall som man måste byta, nu till frågan gör det någon skilnad om man bytar till en sk trim kamaxel, eller är det bättre med orginal, de är ju betydligt billigare på motor nord än trim kamaxlarna, eller är det sm någon på forumet sa att det är inte lönt utan man måste byta typ hela toppen om man ska få nån effekt?? bmw 24v | |
|
Om det är till en 535i med m30 snurra, då ska du byta samtliga vippor absolut inget att spara in på samma med oljerör, kam vad annvänder du bilen till? 300* är igentligen max vad man orkar med att köra i vardagstrafik. Och att byta hla toppen för att kammen ska göra nytta, skriver jag inte under, utan det gäller att justera insprutet och tändningen mot mod. av motorn i stället. MVH Pelle cs4605 |
|
|
olje rör ?? 300hk kan man väl inte få med kam min fråga är ju om det är lönt om man bara byter till trimkam +nya vippor ger det något eller inte (pallar inte sjustera och sånt det kan jag nog inte heller) ,eller är det vettigare att bara köpa orginal kamaxel, ja det är en m30 motor, bmw 24v |
|
|
Han menar durationen på kammen. 300 grader. Oljeröret sitter i toppen o sprider olja på vippor o axlar osv. Brukar klägga igen och bör bytas när man ändå är där o rotar. |
|
|
MEN MIN FRÅGA VAR OM DET GÖR NÅGON SKILNAD!!!! eller om det bara blir lite mer effekt på topp och att vridet försvinner, då är det ju inte lönt men om det ger typ 20hk och man bara tappar lite vrid så är det ju lönt. bmw 24v |
|
|
En trim kam ändrar motorns regiser, alltså flyttar effekten uppåt i registert, och givetvis lider lågvarvs egenskaperna pga det. All trimning är komprimisser, och då speciellt sugmotor trimning.Om du ändå ska sattsa på en ny kam annvänd en schrik snällaste trim kam, då har du lite mera krut i maskinen, och behåller lågvarvs egenskaperna ganska så hyffsat. Här har dom lite kammar att välja på Länk MVH Pelle cs4605 |
|
| Är du orolig för vridet så ska du nog inte byta kam. De är rätt vassa original. | |
|
det är väl 264 grader orginal ?? men det blir nog orginal bilen går ändå som ett skott tycker jag. men man vet ju aldrig om man kommer över nån trimkam så kan det kanske bli en sån men hur mkt skilnad kan det göra med en snäll trimakam 10hk ?? bmw 24v |
|
KongANders |
Har en kammerat som har satt i en trimkam, i en 3.2l 633 csi motor i en 3.0 s motoren er vel fra 78 eller no med ljetronic sprut. Etter en justering så bremset man motoren til 220 hk . |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.