AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.083

Renovera 6-växlad låda på M3 E36

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Nu vill jag reda upp det här en gång för alla. Har hört så himla många olika bud. Har sökt som en tok här på forumet men får inte fram svaren jag söker.

Jag har en M3 E36 -97, då med den 6-växlade manuella lådan. När man står på tomgång med koppling uppsläppt rasslar det från växellådan. När man accelererar eller kör så hör man ett vinande ljud. Har fått förklarat för mig att det beror på att lagren till bottenstocken är slitna. Jag stör mig något oerhört på detta och skulle vilja ha bort det.

MEN, jag har hört många säga att det går inte att renovera dessa lådorna. Varför skulle det inte gå att renovera den? Även om inte BMW själva tillhandahåller lagerdelar måste det väl finnas tillverkare som gör lager som passar?

Finns det någon här på forumet som känner till någon person eller något företag som är duktiga och kan tänkas göra i ordning denna typen av växellådor för rimliga pengar? Jag var i kontakt med en kille från Göteborgstrakten i höstas som verkade kunna sin sak men tappade bort hans mailadress dessvärre. =(

Och förresten, vad är det för benämning på min låda? Det är väl iaf en Getrag, så vitt har jag konstaterat.

Tacksam för alla hjälpsamma svar!
-A
116
-AL-
Z3M Coupe x2
E53 3.0
E36 cab mint
V70 2.5T
Jag hade pratat med Peter på Mobimech. Antagligen den killen ifrån Gbg du pratar om.

//AL
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.