|
|
|
|---|---|
|
Hei! Jeg tenkte jeg skulle ta Inspection 1 på Autowåx i Karlstad på min E46 M3 SMG. Noen som har noen erfaringer med dem? Er de dyktige? MVH Tommy | |
| Jag har bara hört bra om dom | |
|
Den verkstaden är utmärkt att ha att göra med. Åtminstone min erfarenhet, har hittils aldrig hört någon som varit missnöjd med nåt arbete de gjort heller. Däremot ska du nog ha fracken på alt. 500k hängandes ur byxfickan om du vill ha nån hjälp av försäljningspersonalen, men ska du serva så är det ett utmärkt ställe. Även för reservdelar. E34 M5 register Sverige |
|
| Inga problem med service där. Ärliga och det går att förhandla lite om priset på service. Heller inga problem med säljpersonalen, har alltid fått hjälp och fått provköra det jag frågat om, trots att jag aldrig köpt en bil av dem. | |
|
Göra Inspektion I där för M5:an 2006, om jag minns rätt. Var inga problem eller konstigheter. Skulle dock aldrig köpa en bil därifrån. //Schnitzer |
|
|
Takk så mye for svar! Bruker å dra til Hamburg for service, men fikk samme prisen fra Autowåx...og det er jo mye nærmere. Sa da blir det kanskje Karlstad istedet :o) MVH Tommy |
|
|
De få ggr ja varit där för verkstads besök/res delar har allt funkat kanon, bra personal o.s.v |
|
|
Tommy72: Varför inte i Norge? Litar du inte på dem eller är det mycket dyrare? /Udo Dirkelsniff |
|
| Tommy72: Kolla upp prisläget hos Autosalongen i Grästorp också. De brukar vara billigast vad gäller service och har enligt mig bäst bemötande och kompetens. | |
|
@Udo I Norge er det nesten dobbel pris....en Inspection 1 på min bil kommer sikkert på 10000,- NOK Også er det mye dårlig service i Norge. Jeg er lei av norske verksteder som kjører rundt med bilen i lunsjpausen. Og som tar overbetalt, og "glemmer" flere punkt i sjekklisten. Har mange eksempler, og det er jeg trøtt av. Derfor har jeg alltid tatt bilen til Tyskland, men det kan jo hende Sverige er et like bra alternativ. Finnes jo mange flere slike biler i Sverige...så kunnskapen er nok bedre. Mitt lokale BMW verksted hadde aldri hatt en SMG bil til reparasjon...og hadde problemer med å starte bilen. Da blir jeg litt skeptisk.... @Zed82 Skal kolla opp, takk for tipset! MVH Tommy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.