|
|
|
|---|---|
|
Hej vi har en Bmw 525iam touring 2004 som är lite sned bak, den hänger alltså lite höger bak jämfört med andra sidan, är det någon som har en aning vad det kan vara, det som är bytt är stötdämpare och fjädrar fram bilen har gått ca 18000 mil | |
|
Be svärmor kliva ur bilen :) Skämt åsido, kolla så att det inte är ett fjäderbrott, vanligtvis ett halvt till ett varv från ena änden. När man åkte Merca var det vardagsmat. Lite mer ovanligt på BMW, men.. |
|
|
Det sitter nivåreglering bak, så du kan ha läckage på en luftbälg. PB |
|
| Aha, det är standard på E61 med nivåreglering kanske.. Där är nog boven då. | |
|
Skulle tro att det är en E39 touring pimpen har, E61 kom väl först 2005 rätta mej om jag har fel. Har för mej att nivåreglering sitter standard bak på E39 Touring, = det sitter luftbälgar istället för fjädrar bak. Så har det varit på alla E39 Touringar jag ägt. PB |
|
|
Det finns både E39 och E61 touring av 2004 årsmodell. Om det finns e39 touring som är tillverkade 2004 är jag mer osäker på. Möjligen är det väldigt sent byggda -03:or som blev -04 i Sverige. Min touring har då bara spiralfjädrar och dämpare i vanlig ordning och sitter som en skitnödig cocker spaniel när man lastar tungt :)) |
|
|
Det stämmer ju att E61 fanns redan -04, fel av mej. Jag har hört någonstans att nivåreglering satt standard på e39 touring, men har du fjädrar så var ju det fel. PB |
|
| Det är en E39 kaross | |
| Ok, då blir nästa fråga om du har automatisk nivåreglering? | |
| Ja det är det !!! | |
| Om det då inte är något fel på luftfjädern (pos.1) kan det ju även vara något knas med nivågivaren, pos.15. Kanske den flyttas ur läge, eller att länkaget är defekt så att styrmodulen får fel info om bilens läge. Länk | |
| Anders-72 Tack för all hjälp | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.