AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.488

Kan man få fram utrustningkoder via ett regnr på bilen?

ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Ja kan man det tro

någon som vet

mvh robban
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ja, det har jag hört att du kan beställa från en BMW-återförsäljare. Möjligen vill dom ha lite betalt för besväret.
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
okey

tack

då ska jag ringa grabbarna på Novation o kolla
Har du ringt? :)
lob
Det som gäller är förmodligen bilens chassienummer, vilket du i o för sig kan få fram genom regnummret.

Länk
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Jepp och dom kunde ta fram det på svensksålda fordon sa dom
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Det är fel, de kan ta fram utrustningslistor för i stort sett alla BMW oavsett var de är sålda.

/Masten

Gör mig glad, besök min blogg! Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det är skillnad på att kunna och att vilja. Verkar som det fortfarande finns återförsäljare som gör skillnad på privatimporterade och svensksålda bilar. Troligen mest för att de blivit utsatta för lite konkurrens..
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Någon som vet vad det kostar att få fram listan? Någon som provat? Är lite nyfiken på min egen men om det kostar flera hundra kan jag gott gå och vara nyfiken ett tag till.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Jag fick listan utskriven gratis och utan att jag bad om det en gång när jag köpte delar. :-)
Vet inte alls vad det kostar om man vill köpa just den tjänsten, men deras omkostnader innefattar typ en minuts arbetstid, ett eller två A4 och lite skrivartoner.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Samma som Adelson. När jag beställde delar till min importerade cab hade verkstaden skrivit ut en lista till mig utan att jag bett om det. Toppen!

"BMW six appeal"
Visa användare
1
powertree
m3 caribo -04
330 touring -02
525 ix -95
maila mig reg nr och fax nr så fixar jag det
18
114
18110
316 compact-00,silver
320 touring-04,alpinvit
Jag ringde BMW Solna o fick det på min mail inom 10 minuter,
Micke

Pursern
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Autowåx i Karlstad fixar listan gratis, och mailar den till dej om du vill det.

PB
Visa användare
55
martiiin
M3 Cab E93
Service! :)
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det är ett jäkla trams om de säger att de bara kan ta svensksålda bilar. De kan som sagt ta fram på i stort sett allt. Otroligt löjligt beteende och rent lurendrejeri som nog inte skulle uppskattas hos "pappa" (BMW i Tyskland). Fortsätt hänga ut dessa pajasar tills de lärt sig. Det ska vara gratis för den egna bilen/bilarna, det har BMW Tyskland själva klargjort. Bör gälla Sverige också.

Gäller det en E34 M5, så skickar jag gärna en lista till ägare av en sådan, då M5-registret har samtliga förutom de 265st som tillverkades i Sydafrika.

E34 M5 register Sverige
za
55
zabotec
M5 E39 -01
Får tacka för tippset, Autowåx i Karlstad mailade mig listan utan kostnad med. Service!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.