|
|
|
|---|---|
|
Kan en dålig ventilkåpspackning vara orsaken till höga avgasvärden? Det rann motorolja om stiftet när jag skruvade ur det. | |
| Det är nog högst otroligt , tändstiftet såg väl bra ut vid elektroden? | |
|
Jag bytte tändstift det var därför jag skruvade ur dom. Så mycket olja i förbränningsrummet skall inte påverka? |
|
| Oljan kommer ju inte in i förbränningsrummen p.g.a. en dålig ventilkåpspackning. | |
|
Vart kommer oljan ifrån då? 2 av tändstiftbrunnarna var oljiga så jag antar att det beror på det. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Oljan beror beror på en dålig ventilkåpspackning, men det påverkar knappast avgasvärdena. ///MVH Hasso Länk |
|
Bra tack jag har fått svar på min fråga. |
|
| Tänkte mest på att väldigt många påstår att ett olje och filterbyte kan sänka värdena? | |
| Jamen DET stämmer pga att bensin tränger emellan kolvringarna och ned till oljan vid kallstart. | |
|
Har varigt hos meken nu och han misstänker vattentempgivaren. Det sitter 2 st under insuget antar att han menar den blåa som går till motorstyrningen (om jag inte har fel), och den svarta till mätaren Ser även att det sittern till höger om kylaren vad styr denna? det går 3 kablar från den. |
|
|
Har bytt tempgivaren, en del värden vart då ok. Fortfarande ett dåligt värde på tomgång samt att jag fick dåligt lamdavärde. Vi provade att byta lambdasonden. Min fråga är måste man radera några felkoder efter lamdabytet.? |
|
|
Nu ger jag upp efter ytterligare en besiktning. Vid nedslag på högt hc på tomgång. Jag har kollat felkoder bytt Vattentempgivare, lambdasond, Bilen får för sig att pendla på tomgången ibland och innan den gör det så sjunker tomgången ner till 500 varv och man känner att motorn skakar och har obalans som om den gick på 5 cylindrar sedan börjar den pendla. En annan här på forumet hade samma problem och spelade in det, han bytte tempgivare och drog bort kabeln från databoxen och felet försvann, för mig gjorde det ingen skillnad, felet uppkom för mig efter tempgivare och lamdabytet. Jag har en vecka på ig innan det blir körförbud, och 2 månader innan nybes krävs. Men jag har inget mer att gå på tänkte byta kat men skroten vill ha 2500 för en begad vilket är för mycket. Bilen kommer troligtvis att skickas till pressen/mangling om en vecka för nu orkar jag inte med den mer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.