|
|
|
|---|---|
|
Hej enligt instruktionsboken för 335 så kan man med iDrive bestämma hur dörrar ska låsas-öppnas,programera knappar på ratten,blinkersspakens funktion,och om man får punktering så måste punkteringsindikering initieras(vad det nu betyder?),och mycket mer.Vad gör man om man inte har iDrive som jag?. Tack.. | |
|
Hej, Jag ska fa min bil vecka 8 och har inte hittat nagra svenska manualer, nagon som vet om de finns pa natet? Kan man folja sin bil fran tillverkning till leverans pa nagot satt (det kan man i USA med ett tracking number)? Vad ar annars standard vid leverans av ny bil i Sverige; ska jag forvanta mig att fa nagot innan sjalva bilen typ manualer, eller far man bara ett datum att komma och hamta bilen? Har finns de amerikanska manualerna, bade med och utan iDrive samt mycket annat: Länk Mvh Tobias |
|
|
obrad: Du använder reglagen för färddatorn, sitter på blinkersspaken. Vippan för att leta i menyerna och knappen på spakens ände för att välja. Initiering/reset av däcktrycksindikatorn behöver du också göra när du byter mellan sommar- och vinterdäck, annars kan den få spel. Allt det här står i instruktionsboken. Tobias1980: Du kan inte förvänta dig något material i förväg, allt levereras med bilen. För ett år sen när jag köpte min bil fanns inget trackingsystem som man som kund kunde komma åt - jag frågade specifikt efter det. Din ÅF kan dock se vissa statuskoder, som att bilen är i produktion eller under transport från fabriken. Mvh, /ElakaKatten |
|
|
Jag får min bil v:7 i februari och instruktionsboken fick jag låna av min ÅF.Så Elaka Katten menar du att man kan göra samma saker med färddatorn reglagen som med iDrive,för jag hittar inget om det i instruktionsboken? |
|
|
obrad: Ja, med motorn i gång (el. tändningen i läge 2) använder du vippan på blinkersspaken för att söka igenom datorns menyer. Här hittar du olika SET - menyer. En för dörrlåsen, en för 3-blink osv. Vippan används för att söka upp/ner i menyerna och knappen på änden av spaken för att välja. Du kan inte programmera knapparna på ratten, dock. Jag hittar bara en manual från USA på nätet Länk där beskrivs tyvärr bara hur man gör det via iDrive. Men, det ska fungera som jag skriver ovan. /ElakaKatten |
|
|
Tack!! |
|
|
Vassego :) /SnälleKatten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.