AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.135

Värdering 540 iAT -03

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

jag funderar på att ta en 540-touring i inbyte på min andra bil. Jag skulle dock vilja sälja iväg den snabbt, så jag skulle behöva hjälp att hitta något slags snabb-sälj-pris....

Det är en 540 iA Touring -03, med M-sportpaket. har gått 10000 mil, som faktiskt förefaller vara ärliga. Import sent -06 på 7700 mil av en sämre importfirma, men enligt BMW's reparationshistorik så stämmer milen. Även en blind höna kanske hittar rätt ibland? Den är väldigt välutrustad, med M-sport, helskinn, DVD-navi, DSP, dubbelglas, elstolar, PDC, telefon, glaslucka osv. Såvitt jag ser det så har den precis allt utom avtagbar dragkrok.

Så frågan är vad ni tror man får vid en snabb försäljning, dvs om man ska bli av med den inom en månad? Jag orkar inte traggla hela våren bara för att få ut maxpriset, utan vill ha ett hyfsat snabbt avslut.

Tacksam för svar!

Mvh Johan
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Svår bil att värdera men jag gissar på ett slutpris mellan 160 - 180 k.

/Rickard
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Börjar väl bli ont om ärligt lågmilade 540T i svedala, prisnivån bör väl ligga som ovan säger för att det ska bli en smidig snabb affär. Den är ju tungt rustad med attraktiva attribut. Fast egentligen känns 190 som rätt pris för en sådan bil, men går väl knappast att få idag utan då blir det nog att vänta en del.

///MVH Hasso
Länk
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Jag kanske skulle tillägga att jag inte har sett bilen ännu, så den kan ju ha varit med om allt från identitesbyte till omlackning med spackelkakor i frisbee-storlek....

Det finns ju tre snarliga ute på blocket, alla kostar lustigt nog 179' kr. Spontant tycker jag det låter mycket, vilket styrks av att de har legat ute länge. Jag menar, nu får man väl en 545 touring för knappa 300-ingen, och då trycks ju värdet på den äldre karossen ner ytterligare.

Men tror ni att en botten är 150-160', dvs att man inte ska behöva gå under det för att bli av med den hyfsat snabbt?

mvh Johan
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Med den utrustning du beskriver - förutsatt att den är ok med tanke på ålder och skick, historik osv. - så tycker jag nog att 160 låter som ett klart bra pris som det borde gå att få ut utan alltför mycket knussel. Och att det är en touring gör det också lättare, antar jag.

Förresten: vad är det för färg på bilen och färg på skinnet? Svart skinn brukar vara mer säljbart.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tycker nog som Hasso att en klockren bil med den utrustningen borde ligga uppåt 190'. Tror faktiskt dom fortfarande ligger högre än så i Tyskland.

För 160-170' borde den vara lättsåld och man borde kunna få lite mer om man har tålamod. Även om E61 börjar komma ner i pris så är det stor skillnad att pynta 170' eller 300'.

Hade det varit för några månaders sedan så hade jag helt klart varit intresserad men står det redan en V8 på uppfarten.

___
//Ulf
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Då har man än en gång sett att det lönar sig att kolla upp bilar noggrannt! Jag fick tag i sista ägaren i Tyskland, och frågade lite saker om bilen. Då berättade han att han hade sålt bilen som skrot i slutet av -06, då den var krockad och skulle kosta 23000 euro att reparera! 2 månader senare är den återuppstånden och till salu i Sverige! Gissa vilken bilfirma? Jo, Linus Bil! Tysken skickade mig hela underlaget, med bilder och allt, och bilen är uppenbart ramsned och mosad i alla fyra hörn. Absolut ej körbar!

Bilen finns till salu på blocket nu med 18" BBS monterat. Nu säger jag inte att den är fusklagad, för jag har inte sett den, men jag har ju mina aningar om man säger så. För en sak är säker, man kan inte köpa bilen för 10000 Euro (som tysken sålde den för), reparera för 23000 Euro, och sedan sälja den för runt 200' kr i Sverige MED VINST.

Nuvarande ägare är informerad och har fått bilder på bilen krockad och även offerten till försäkringsbolaget.

Kolla upp bilen tog mig max en timme, så att kolla upp en bil noggrannt behöver inte ta mycket tid! Som synes har det besparat mig 150 lök ungefär....

Mvh Johan
Fj
31
Fjobbe
Nissan 370Z
Har du fått någon dum bortförklaring av idioten som försöker lura dig?
/Fabbe
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Mycket tråkigt för köparen av bilen. Och Linus bil späder på sitt goda rykte...
16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hur f-n lyckas Linus Bil hitta så mycket oärligt på så kort tid? De flesta fuskfirmor brukar ju inte leva särskilt länge men Linus har ju hållt på i flera år? Allt som säljs där är ju antingen mätarskruvat eller, ännu värre, krockat.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Nej, han försökte inte lura mig, i alla fall säger han att han inte visste om det. Men samtidigt, killen som köpte den av Linus Bil hade den ett halvår, och nuvarande ägare har ägt den ett halvår. Ska jag spekulera vilt, så kanske det dröjer några månader innan man upptäcker att däcken slits ojämnt, och vid fyrhjulsjustering upptäcker någon att hjulen pekar åt olika hål....

Så det är väl en bil att hålla koll på, dvs att nästa ägare verkligen blir informerad om att bilen har varit skrotad. Jag har regnumret hemma, tror det börjar på XXY någonting.

Mvh Johan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Låter som det är denna Länk

___
//Ulf
Fy fan...

Vad ska nuvarande ägare göra nu...informera förra ägaren?
Eller rätteligen Linus Bil, för om jag förstår dig rätt, Johan, så var det de som importerade den?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Härligt att han heter BMW också. :-)
keligt på en bil som annars hade vart väldigt fin.
hoppas att ingen köper någon bil av linus bil någonsin har aldrig hört något positivt om dem.

When batman takes a vacation he does the Gumball
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.