|
|
|
|---|---|
Freemart |
När jag köpte min 325:a för snart ett år sen gick den fint efter vägen och inte så stötigt, säljaren sa att det satt en sänkning från bilstein på den. Nu efter ett år så slår bilen igenom för minsta lilla gupp o går jävligt stötigt. Hur vet man om det är dämparna som är slut eller om man måste byta både dämpare o fjädrar? Funderar på att sätta in orginal fjädrar och dämpare och få bättre komfort fast det kanske ser konstigt ut med 17 tummarna? |
|
är nog dämparna som är slut, och det gör att fjädrarna tar dom största smällarna, skulle rekommendera att byta dämpare runt om.. såklart till ett märke som är gjorda för sänkta bilar. kanske satsa på Bilsten Sprint? dom ska vara fina har jag hört.. eller gula koni, så kan du ställa själv vilken hårdhet du vill ha. /mvh jocke |
|
|
Det är nog dämparna som gjort sitt. Är det sportstötdämpare eller originalstötdämparna som sitter tillsammans med sänkningssatsen? Sitter det originaldämpare tillsammans med hårdare och kortare sänkningsfjädrar tar dämparna slut "blixtersnabbt". De klarar helt enkelt inte av att hantera de större krafterna som den hårdare fjädrarna resulterar i och slits ut snabbt. Slutsats: Om du skall ha sänkningsfjädrar så satsa på hårdare/kraftigare och helst även kortare stötdämpare. Mvh |
|
Freemart |
Jag frågade säljaren vad det satt för nånting på bilen och han kunde bara svara att det var fjädrar från bilstein men dämparna visste han inget om. Jag bröjar med att byta dämparna runt om o ser om det räcker med det. Tack för era svar!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.