|
|
|
|---|---|
|
Har en svårstartad 525 tds, bilen är svårstartad även när den är varm så antar att de inte är glödstiften, bilen går utmärkt när den är igång, han startar direkt om man använder startgas!!.. pumpen har innan vart lite konstig, bilen har "svartrökt" vid gaspådrag o de är inga små mängder utan så att dieselförälskade folk har applåderat när man har gasat iväg, men detta har slutat, han har även varierat på tomgång men de har han slutat me oxå, bilen går utmärkt förutom att han är väldigt segstartad! Har hört runt lite o folk säger att de kan va inre läckage i pumpen, men undrar nu om nån annan har vart me om liknande eller nån som vet vad de är nu innan ja byter pump.. har även bytt pumpen i tanken o satt på en backventil på bränsleledningen!.. tack för svar! om helgonet ser eller annan dieselexpert :P, justera pumphuvudet/ställverket eller vad dom nu säger? antar att de inte går o ha bilen igång när man gör detta, nån risk för att nått pajjar om man gör detta ?!.. kan de medföra en svårstartad motor?.. tack på förhand! | |
| Det är med största sannolikhet ställverket som är slut i din pump..och då hjälper det inte hur mycket du än justerar.. | |
|
Det går att justera med motorn igång. Har skrivit mina erfarenheter iom det i en tråd. Annars låter det lite som en läckande spridare. Prova och söka på det. Gto80 du har skrivit om det har jag för mig eller? |
|
|
du kan även ha läckage ifrån spridarna som gör att pumpen tappar trycket. både ett inre (kolven kärvar) eller ett yttre (slangarna mellan spridarna är spruckna) det är inga problem att justera med motorn igång. här har du bilder på hur det ser ut inuti din pump Länk tänk bara på att det handlar om hundradelar när du justerar in den min bmw 324td hemsida Länk |
|
| tack, ja ska prova mej fram o se om ja kan lösa de:)... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.