|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Så, nu har jag pratat med bilfirman -bilen är inte "trimmad"... Eller visst, bilen har ett sportavgassystem (Eisenmann) istället för original varför det inte står ngt i briefet om detta. Därför borde det vara lugnt, min förra zäta hade exakt samma avgassystem o. den importerade jag utan problem! Imorgon ska säljaren skicka lite fler biler samt lite utförligare information om bilen... Om allt verkar som det ska, åker jag ner nu på fredag o. kikar på den..! Tack, alla, för den fina responsen!!! Mvh Anton |
|
|
Anton: Utvecklar mitt resonemang: Om du äger en M Coupé vad ska du köpa som nästa bil? Du får inget likvärdigt utan att lägga dubbelt upp med pengar (inköp + driftkostnad). BMW kommer aldrig att bygga något liknande igen & ingen annan heller. Vem skulle våga bygga en bil med +300hk & utan antisladd? Visst det finns Veyron men har man råd med den så kan man nog ha kvar Coupén som shoppingbil :0) Mmm Coupe |
|
|
Anders; Först och främst måste jag köpa en M coupe... När jag väl har en m coupe, har jag inte tänkt att sälja coupen - tro mig! Jag menade bara att framtiden alltid kan vara oviss varför en EV. försäljning i framtiden (FUTURUM) kan bli aktuell - men förhoppningsvis inte förrän flera flera år! Sedan gällde inte bara frågan det framtida värdet utan vad ni tyckte om just färgen imolaröd på en zäta... Hoppas du förstår mig lite bättre... =) /A |
|
|
Jag har en z3 i den färgen. Lite ovanligare, men många beundrande blickar o frågor. SG |
|
|
Stjäl trådutrymme lite...;) Var köper man såna där magnetskydd för bakskärmarna? |
|
| Stigfiskare; jag förstår verkligen det - de flesta röda zätor man ser har den "vanliga" röda färgen... Den är också fin men imolaröd har ngt speciellt... =) | |
| Troligtvis snyggaste färgen på en M-roadster (coupé) så varför tveka ? | |
|
Zed82: magnetskydd Länk tvesovla: jag har en hellrot men imolarött är också snyggt ;) Alla Z3:or är väl vackra :) |
|
|
Har själv den vanliga röda som jag är supernöjd med men efter att så sett bilderna på imolaröd så skulle inte jag ha något emot att byta färg till den istället. ............Mattias............ |
|
|
intresset för Imolaröd är imponerande och med all rätt, kanonsnygg! med tanke på hur många svarta bilar det finns så är frågan varför köptes det inte fler av nybilskunderna? frågan gäller även andra kulörer, eller har tiden nu sprungit ifatt för lite klatchiga färger synd bara att vi har ett så stort glapp tills idag med de fina Z färgerna som kunnat köpas, men att intresset var så stort för den röda och att så många intresserat följt tråden och framfört sin beundran för färgen förundrar mig, då svart har varit helt dominerande titta bara på hur det första inlägget var: vågar jag köpa en Imolaröd? min fråga varför inte våga? har det varit så att köper jag en svart är jag på "säkra" sidan även om jag innerst inne vill ha en Imolaröd? hur som helst från min sida, du får säkert den optimala färgen på Z:an hoppas allt går väl för dig och ta det försiktigt så vi får se den i Sverige mvh Uffe/bildock |
|
|
Bildock; Kan bara instämma - trodde aldrig färgen skulle vara så populär! Känns skönt att höra att jag inte är den ende att gilla färgen! =) |
|
|
Verkligen kanonsnygg! Sjysst kombo på inredningen också. Denna vita var lite småfet också, samt bra pris (även om den var lite småskador på) och få mil: Länk |
|
|
Ytterliggare en imolaröd coupe, dock en z4 m coupe... =) Länk |
|
|
I dag fick jag till slut en kopia av briefet och dessvärre visade sig det att bilen visst var trimmad vilket framkom i briefet... Och som jag förstår det är det helt omöjligt att importera en trimmad bil, i var fall om effektökningen upptas i briefet - eller hur är det!? Uppenbarligen blev det ett missförstånd mellan mig och säljaren angående effektökningen... Synd, men det är väl bara att fortsätta sökandet - kan bara hoppas på att fler imolaröda "zätor" dyker upp... Inte särskilt troligt kanske men hoppet finns där! Tack för all backup ang. färgfrågan - om det mot förmodan skulle dyka upp en imolaröd z3 coupe är jag inte sen att nypa den! /A... |
|
|
tvesolva: enda sättet är att trimmningen tas bort och att det noteras i briefet. Kanske inte är någon större kostnad att få till? Det är ju inte så att det finns 25 andra Imolakupér att välja istället. Uppfyller bilen alla dina krav i övrigt så hade jag försökt hitta en lösning att "avtrimma" bilen. ___ //Ulf |
|
| Ja, jag har pratat med säljaren om detta och han ska se vad han kan göra - jag återkommer så fort jag vet mer! | |
|
tvesovla, jag förstår att du vill ha en Imolaröd M coupe, den färgen passar som handsken. Dock tycker jag personligen att du ska nog vara lite mer öppen för andra färger om du vill ha M coupen nu till sommarn. För dessa bilar är grymt ovanliga, och visst vore det trist om du hitta en röd M coupe efter sommarn. Nej vore jag dig skulle ja inte vara så stenhård på färgen, utan istället vara stenhård på att skicket och bilen är kanon. Bara några tankar jag ville dela med mig :) Hur som helst kommer du älska bilen... längtar själv så otroligt mycket tills jag kan ta ut min svarta M coupe! |
|
|
Plucke; Jo, givetvis är jag öppen för fler färger! Jag blev bara lite insnöad på imolaröd ett tag, den är ju så förbannat läcker... Men svart går också bra - jakten fortsätter! =) |
|
| tvesolva: Jag får skylla på dig lite nu, för du har väckt mitt begär efter en M fast jag är inner på roadster :) | |
|
Rollebolle; Jag ber så hemskt mycket om ursäkt! =) Plucke; Var det du som köpte den tokbilliga svarta m coupen på blocket nu i höstas? Typ 150 tkr elr dylikt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.