|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Är på jakt efter en m coupe, har länge varit inne på en svart men då jag upptäckt att imolaröd även finns till "zätan", har valet blivit svårare... Vet inte om bilen jag länkar till just är mitt objekt, tänkte bara höra vad ni tycker och tror - är det svårare att sälja en röd z3 m coupe? Vi förutsätter att bilen har klockren historik, lågt miltal etc...Alltså, bilen nedan är bara ett exempel så ni kan se hur det ser ut... Mvh Anton Länk | |
|
Jag har vad jag kan minnas inte sett många imolaröda z3'or men jag antar att de har ganska lätt för att bli sålda precis som alla andra bmw modeller med den färgen som är i fint skick. Det ser jädrigt bra ut förresten! |
|
|
Tycker också färgen är skitsnygg...tror inte den Imolaröda färgen är svårare att sälja då den är ganska ovanlig på coupeerna. =) |
|
|
Tror du har gjort 2 tankefel ;o) Först så är svart den sämsta färgen/kulören på en M Coupé, bilen blir platt formerna försvinner. Iof funkar det om man inte gillar formerna men då köper man väl en M3 i stället? Sen tänker du köpa en M Coupé men planerar för att sälja den.. Ja Ja tror det när jag ser det.. Lycka till! Mmm Coupe |
|
|
Jag har inga problem med resonemanget, klart att man inte vill förlora mer än "nödvändigt" på sitt bilägande. Min gissning är att det snarare är mer åtråvärt och därmed lättsålt med en imolaröd Cupé än vad det skulle varit med en svart. Lycka till med letandet! |
|
| Om man säger så här; den du länkade till är den snyggaste Z3M jag sett - och det kan ju inte vara fel då?... :) | |
| tror att een imolaröd z3 mär ett kanonköp.. som sagt ¨å är den färgen ytterst ovanlig på coupen och hur snygg som hellst.. tror att värdet kan bli väldigt högt på dem om några år | |
|
Klockren färg! Har själv suttit och kollat efter imolaröda M-coupér i fall man skulle få för sig att byta upp sig nån dag. mvh/Henke |
|
|
Hade liknande problem när jag själv skulle köpa z3 coupe =) Det blev en röd coupe till slut och det ångrar jag inte. Som Anders påpekar så får man fram formerna med röd färg, bilen ser råare ut!! Lycka till!! Min bil. Länk Milan Klacar |
|
|
Tack för all härlig respons! Vad skönt att jag inte är ensam om att gilla den färgen! Anders Olsson; Jag förde precis samma resonemang här på forumet innan jag köpte min förra svarta z3 coupe, den färgen gjorde sig faktiskt väldigt bra men det vore kul med lite omväxling! Ett bilköp om cirka 200 till 250 tkr är en relativt stor investering för mig, varför jag ser det som viktigt att bilen har ett visst attraktionsvärde i framtiden... Naturligtvis köper jag bil till mig själv i första hand men det är utöver det, en trygghet i att veta att bilen inte är helt död på marknaden - så går min tankegång i var fall! Tack, åter igen! Mvh Anton |
|
|
Förresten, vad är det svarta på bakskärmen? En ren estetisk sak eller? =) /Anton |
|
| ska inte det svarta vara mot stenskott elelr nåt sånt??? | |
| Det är stenskottskydd. Magnetiska och lätta att ta av och på. | |
|
jag har min egen smak när det gäller bilar och det är inte relevant till bilmodet idag, men faktiskt så verkar det som svart börjar falna lite nu och lite mer "snygga" färger börjar se dagens ljus, så ska jag ge dig ett betyg så vete tusan om inte detta är den optimala färgen på Z:coupé som någon skrev vilka former som kommer fram, dessa försvinner i svart, gillar du bilens former, framhäv dom med en klatchig kulör,kan du köpa, ta vara på en sådan här bil, de blir inte flera och du kommer att ha en klenod framöver men du får räkna med att du sticker ut och det märks på inläggen många gillar färgen, LYCKA TILL P.S. själv letade jag efter en liknande färg och fick leta länge, och jag har fått många spontana komplimanger för kulören mvh Uffe/bildock |
|
|
KANONSNYGG - åk ner och köp den på studs. |
|
|
Imola på en Z3 är absolut inget man ska vara rädd för. Den är kanske inte min absoluta favorit på den modellen men ligger nog i topp 3. Bilen i annonsen ser fräsch ut. Se dock upp med antalet hk som inte verkar vara original. Antar att det är avgassystemet som drar upp dessa men frågan är om effektändringen står i briefet eller det bara är säljaren som höjt upp siffrorna i annonsen. ___ //Ulf |
|
|
Kollar man noga så står det DigiTec bak på bilen, om jag inte missminner mig så trimmar väl dom bilar.... och det är väl ett big no-no och importera en trimmad bil? //Daniel |
|
|
En trimmad bil där effektändringen är införd i Fahrzeugbrief kommer INTE att kunna registreras i Sverige. Jag har själv en bekant som importerade en Audi A6 2,7T som varit trimmad hos ABT. Den var fullt godkänt av TüV i Tyskland men det hjälpte inte. Eftersom effektändringen stod i Briefet så var det tvärnit i tullen. Han fick åka tillbaka till Tyskland, chippa om den till original, skaffa intyg på det och sedan åka tillbaka till Sverige igen. Då först gick det att regga den. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
En av dem snyggaste färgerna på z:an enligt mitt tycke och fanns bara till M-bilarna och som invidual val. Har själv tittat på just den bilen du länkade till för några månader sen då jag i bytestankar. Imollarött är helt rätt tycker jag som många andra. Återgivningen av färgen beror mycket på ljuset, här kommer en bild med lite mindre ljus Länk |
|
|
Rollebolle Jag tackar för fin bild ja du förstår varför, ska ha den som bakgrundsbild, tvesolva:du frågar inledningsvis röd eller svart vid en ev. senare försäljning? vänd på steken och tänk så här:vid den tidpunkten kanske de flesta bilar är svarta som ska säljas och varför ska då din vara mest lättsåld? kanske rent av svårsåld till skillnad mot en ovanlig färg,jag förstår hur du resonerar men du ska ju trivas också det är ju halva nöjet mvh Uffe/bildock |
|
|
tjena! Nån mer som kollat lite mer noga på länken som "tvesolva" skickade! Om man stepar framåt några bilar, om de är den näst sista av dom som kommer typ 30/31 eller nåt. Då komemr det en BMW byggd SAFTY CAR med kompressor och 530 hk.... rätt grym bil må jag säga. mvh/henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.