|
|
|
|---|---|
|
Har börjat att kolla på att köpa en 530 E60 bensinare. Mina min krav är utökad klimator, manuell vxl, skinnklädsel gärna sport eller komfortstol. Xenon, metalliclack. Givetvis vill man gärna ha mer utrustning, men detta är ett absolut minkrav. Prisnivån på blocket verkar starta någon stans runt 225 000:- för en -03. Är inte detta väldigt mycket för en bil som nu rullar in på sitt femte år? Min känsla är att dessa bilar måste vara väldigt svårsålda. Håller ni med? Borde inte ett rimligt pris för en sådan bil vara lite under 200 000:-? Kan det vara så att jag har rätt och att det bara råkar vara så att det inte finns några rätt prissatta till salu just nu eftersom de blir sålda till skillnad från övriga överprissatta bilar? Är det upplagt för att pruta rejält på dessa bilar? Är det någon som nyligen har lyckats med det? | |
| E60 kom inte förrän hösten 04 | |
|
E60 kom våren 03. Ju mer precisa krav du har desto mindre urval av bilar kommer att finnas. Lycka till att hitta din bil. |
|
|
Tror nog att runt 220´ är ganska rimligt... En 520 E60 utan skinn m.m. kan man ju få få för ca 190´ så 30´-40´upp för hyffsat pyntad 530 är väl rimligt. Tror nog att de är ganska svårsålda då många säljare säkert chansar på överpris + att markanden svämmar över av objekt. Tycker dock precis som du att de än så länge är för dyra för vad man får. Undrar om man inte kommer kunna se en sänking snart på pre-faceliftade E60:s... |
|
|
En 520 E60 får du mkt billigare än så tex. Länk En välutr. 530i med vettiga mil under 200.000 blir nog svårt, i Tyskland finns de billiga, men då har de oftast manuell klima, standardstolar etc BMW CS #5139 |
|
|
Jo en 520 får du ju för ca. 170.000 kr Länk Länk så kanske 30-40 tusen till då för en 530... Länk Länk ("dåligt utrustad" diesel) Mvh Ubbe |
|
|
Priserna på E60/E61 verkar ha stått sig rätt bra i pris, särskilt om man jämför med vad E39:orna kostade när de första årsmodellerna var 5 år gamla. Jag håller med "JL", det får bli en snikutrustad långmilare om du skall få en 530 under 200kkr idag. Jag tror det kan vara svårt att hitta en manuell växlad om du samtidigt har höga krav på annan extrautrustning. Men när du väl hittar en manuell kan det vara till din fördel då dessa torde vara mindre eftertraktade än automatarna. |
|
|
År 2005 så fick även 530 en ny motor på 258hk, och de kanske gör att de äldre är svårsålda? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.