|
|
|
|---|---|
| Hur många z3 cab finns det i sverige? Hur många tillverkades totalt? | |
|
14 990 tillverkades. Hur många som rullar i Sverige vet jag inte. En vild gissning taget ur luften är ca 30. Någon som vet får fylla på, men att det tillverkades 14 990 är jag säker på. |
|
| jag tror faktist att det är mer än 30 i sverige... kolla bara på rejsa.nu hur många m couper det finns och jag tror det finns mer roadsters | |
|
Det finns nog snarare 300 än 30. Mvh Henrik |
|
| Det byggdes endast 3557 stycken vänsterstyrda M Roadsters med S50B32. Majoriteten (ca 9000 ex) är USA-modellen med den svagare sexan på (240hk?). | |
| Mellan 1994 - 2002 tillverkades totalt 279273 st. Z3 Roadster. | |
| Lämnade inte första z3:an bandet i september 1995 med modellår 1996? | |
|
Enligt Länk tillverkades den första Z3:an i december 1994, men då rör det sig förstås om förseriebilar. Har några böcker om Z3 liggandes hemma med produktionssiffror m.m., ska kika i dem när jag kommer hem. För ett par år sedan var det en här på forumet som kollade med Vägverket hur många Z3 det finns registrerade i Sverige, och då var det drygt 2000 st. Det skulle inte förvåna mig om den siffran har dubblats nu. /Masten Gör mig glad, besök min blogg! Länk |
|
|
Här finns svar på det mesta: Länk Dock inte hur många som finns i Sverige! Min Z3: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.