AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.325

Hjälp med köp av e39 med M-paket!

Hejsan! Japp då var det dags för en e39:an efter lång väntan. Nu är siktet inställt på en e39 med m-paket som orginal alltså inga tidigare bilar, typ 96:a med eftermarknadskit är av intresse. Vad har ni att tillägga? Bilar jag för tillfället kan vara intresserad finns nedan.

Hur är en 525 e39? Har haft en 523 innan och var väldigt nöjd, ingen raket med fullt tillräcklig motorkraft för egen del.

Bilar som jag är intresserad av: 523, 525 samt 528 i sedan modell, max 17-18 på mätaren, hlest mindre och ett pris på runt 100".
Länk

Länk

Ge mig gärna tips och råd! Tacksam för svar...

Mvh/T
bm
96
bmwRicke
328 Touring -00
Hej.

Skulle rent spontant kunna säga att det inte spelar så stor roll om du väljer 523 eller 525. 525 kan kanske dra lite lite mindre bensin. I stort sett samma effekt.

Den röda bilen du länkar till är ju störtfin! Den föll jag för! (vet inte vad du menade med första länken. Den länkade bara till de val du gjort).

Som sagt, den röda. Dragkrok också... -det är aldrig fel!

Kan passa på att tillägga att jag fick "välja" bil till min svärfar för snart ett år sedan. Det blev en blåmetallic 523 med m-paket -00 sv-såld. Han blev och är TOTALT nöjd.

Skulle själv ha handlat en, men det föll på att det inte fungerar med en brio kombivagn i en sedan...
Oops...gjorde visst bort mig med en av länkarna:

Länk

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Den bilen du missade att länka först verkar ju sjysst om allt stämmer med den!

Skulle själv föredra en 525:a med tanke på faceliftade lyktor och grill. Ev några andra detaljer också.

Kolla bara hur det är med rosten och vart du hittar den. 525i har haft vissa problem med tändspolarna har jag läst. Värt att kolla. Dubbelkolla historiken.

Verkar vara ett bra köp för hundralappen där, miltalen känns kanske något låga men försök som sagt kolla det så bra det går.

Titansilver är väl kanske inte den roligaste färgen men å andra sidan diskret och lättskött.

Är själv sugen på en liknande faktiskt! :)
Hej igen...Har också funderat på att titansilver kanskei nte är den roligaste färgen men som sagt praktisk. Den röda är fin tycker jag likaså biarritblåmetallic(finns någrastycken på marknaden) vilken är mycket snyggt. Svart går helt bort...

Fler råd, tips mottages :)
lob
Synd att det inte var avtagbart drag på den röda men snygg var den.

Förresten, vad är det för fel på svart ?

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När det gäller Titansilver så ångrar jag mig inte en sekund att jag köpte en 530 i den färgen Länk . Otroligt lättskött och trots att min är 6,5 år gammal så ser den väldigt fräsch ut. Färgen passar bra till M-sportpaketet då det blir lite kontrast till de svarta listerna och det svarta i frontspoiler och bakkjol.

___
//Ulf
lob:

Gillar svarta bilar men hade en svart 328:a nyligen. Nytvättad skitsnygg, men men hinner inte ens hem från tvätthallen innan damm och annat syns. Tycker även att silver är tidlös dock något tråkigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.