AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.490

Bra köp ? Bmw 325 CAB e36

Kr
56
Krille_Krille
Bmw 325i e36 CAB -93
Hej alla glada =)
Har blivit lite sugen på en sommar bil, och inget annan är väll bättre än en cab, en bmw cab.

Har spanat på den här:
Länk

Verkar fin, tydligen inge rost ,hardtop, bla bla finns i annonsen MEN har ingen service bok, eller AC

Vad skulle ni värdera denna bil till?

Snabba svar uppskattas.

Mvh
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

priset har du säkert bäst koll på själv eftersom du troligen har letat runt efter en sån bil.

Serviceboken ser jag inte som nått större problem då det "bara" är en 325, dessutom 15 år gammal.

en nyare m-bil tex. är ju värre att köpa utan bok.

Ac eller ej är ju en smaksak, den brukar ju ändå inte funka på en -93:a
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Krille_Krille:

Priset kan antagligen diskuteras ner till 55-60.000 och då kan den vara intressant, om du ska sälja bilen längre fram så kommer avsaknaden av AC att ligga dig i fatet, och göra den svårsåld...

Priserna på E36 har börjat sjunka rejält till slut, så egentligen borde du vänta till nästa vinter, då är nog priset på cabbarna lägre. Men vem vill vänta 1 år?

Om du ska sälja bilen längre fram så köp en sån ny bil som möjligt: Länk Länk

Mvh
Kr
56
Krille_Krille
Bmw 325i e36 CAB -93
tack för svar.

är verkligen AC allt för nödvändigt? det värsta är väll bara om den stått stilla, då är det bara köra och öppna rutorna om man inte kör nercabbat ? Eller rätta mig om jag har fel?

mvh
En solig och het dag blir man stekt utan taket.
Har hänt flera gånger att jag cabbat upp för solen har stekt för jävligt och då är det guld med AC.

///Micke
Min cabrio Länk
Kr
56
Krille_Krille
Bmw 325i e36 CAB -93
du har PM Micke =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.