|
|
|
|---|---|
| Har fått problem med min växellåda, på 3an hoppar växeln ur så fort man släpper gasen och är ibland svår att lägga i. Detta låter som att det är synkringarna på denna växel som har gett sig. Nu till mitt problem, jag har aldrig haft isär en växellåda till nån bil överhuvudtaget. Det närmaste vi kommer är på den tiden man körde moppe och skruvade ner den i molekyler för att se hur den satt ihop. Den gången slutade det med att jag fick lämna bort den stora högen med delar för att få lådan ihopsatt igen. Om det är nån som har koll på om man måste vara rakettekniker för att klara denna operation eller om en som har tummen inte riktigt centrerad kan klara det så skulle jag vara tacksam. Eller kan det helt enkelt vara enklare (billigare) att köpa en beggad låda och sparka dit??? | |
|
Köp en begagnad. Har haft flertalet sådana lådor liggandes, har knappt fått nått betalt för dom. Ett par flak öl i bästa fall, nån har jag slängt vid garagestädning. |
|
|
Såg nu att du hade m50 motor, då vet jag inte vad en sån kan kosta. men dom lär ju inte va jättedyra heller. Jag va lite insnöad på m20 när jag skrev mitt första inlägg. |
|
| Har surfat runt på olika skrotars hemsidor och sett att dom tar ca 3000:- för en beggad låda i bra skick. Kan man hitta dom billigare i powerbörsen tro?? | |
|
3000:- skulle jag aldrig ge för en sån. Kolla runt lite på blocket, här eller ppf så dyker det nog upp nån. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.