|
|
|
|---|---|
| Vore tacksam för era erfarenheter av denna bil; både bra och dåligt! Har läst att motorn (2liters sexan, 150hk) inte är i "BMW-klass", menande att den är svag, låter mycket redan i 110-115 km/h. Alla synpunkter på bilen, såsom köregenskaper och synpunkter på motorn mottages med största tacksamhet. | |
|
Att motorn är svag tycker jag är en överdrift, ok ingen raket men... Men allt är relativt, det beror på vad du jämför med. Däremot går den väldigt mjukt och har ett relativt jämt kraftflöde vilket gör att man upplever att det inte går så fort förrän man tittar på hastighetsmätaren, man blir lite lurad. Jag tycker inte att motorn hörs speciellt mycket i 110-115km/h. Då tycker jag att vägljudet hörs mer om man inte kör på väldigt släta vägar. Soppaförbrukningen är faktiskt riktigt låg i förhållande till vikten och att den har en sexa. Jag brukar snitta ca 0,8-0.85l/mil blandad körning. Väghållningen och komforten tycker jag är bra. Det mest negativa på min bil var att frambromsarna har vibrerat och skivorna har blivit bytta tre gånger, samt det har gjorts en modifiering i styrningen. Dessutom har bärarmsbussningarna fram börjat glappa lite efter ca 7000mil (garantiärende?). Båda ovanstående fel är en konstruktionsmiss från BMW på första årsmodellerna. Mvh |
|
Lasseman3 |
Motorn kan väl närmast beskrivas som en silkeslen turbin som mår bra av varv. Den går vansinnigt mjukt och är snål på soppan 0.82 l/mil, skulle gärna få vara rappare på låga varv. Om du har breda 17" kommer bruset från vägen att dominera, motorn gör inte mycket väsen av sig. Negativt: -Att framskivorna slår sig trots att de är ventilerade...trodde jag skulle slippa det efter jag sålt min E21:a :=( -Att innerbackspegeln inte har manuell avbländning...och att de (återförs.) inte sa att man bör beställa med automatisk avbländning. Om du gillar en sportigare chassiesättning bär du söka efter en med M-sportpaket eller enbart M-chassie det är värt varenda krona. I övrigt går den fint på vinterväg till skillnad mot min E21:a...men nåt ska väl ha förbättrats sedan -82 ;=) Lycka till! /Lasse |
Soton |
Lasseman3: Innerbackspegeln har visst manuell avbländning. Vrid på larmindikatorlampan på spegeln. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.