|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med min koppling på min 320 -90. Det är som så att ibland så hamnar dragläget allra längst ned så när man släpper upp pedalen ca 1-2cm från golvet så har den släppt kopplingen helt och ibland är den normal så dragläget börjar komma ungefär då den släppt helt när den släpper tidigt. Dessutom så har kopplingen stannat vid golvet ett par gånger så jag fått peta upp den med foten och sen är den normal igen när den varit uppe helt. det försvinner ingen bromsvätska så det är inget som verkar läcka ut någonstans så jag vet inte riktigt var jag ska börja leta fel om det kan vara slavcylindern eller huvudcylindern. Någon som har några idéer var jag ska börja eller som varit med om samma? //Nicke | |
|
"det försvinner ingen bromsvätska " Har du kollat så att du har tillräckligt med bromsvätska? Röret till kopplingen sitter ganska långt upp i burken har jag för mig så kika om det är tillräckligt hög nivå för att förse kopplingen med vätska. ///BMW - Was sonst! |
|
| Jodå, det har jag kollat.. nivån är precis under max markeringen så det ska vara lugnt... | |
|
Ja men röret till kopplingen ligger väl strax under maxstrecket eller minns jag fel. Kolla så att det röret inte kan få i sig luft. Det är inte samma rör som till bromsarna utan ett plaströr i behållaren. Försvinner det ingen bromsvätsak är jag nästan 100 på att det är det felet, fyll på lite till och prova. ///BMW - Was sonst! |
|
| cylindern vin pedalen läcker garanterat internt. blir värst när du trycker sakta och länge på pedalen, jag skulle tro att den lättast når golvet då utan att frikoppla. | |
|
JohanE: Ska ta och kolla det men det är väl den tygomspunna slangen som går in på sidan av behållaren va? har för mej nivån var över den men får titta närmare på det.. Kungshult: har varit lite inne på den själv med, det är väl huvudcylindern va? verkar iaf som att felet uppkommer oftast då jag kör i stan och använder kopplingen oftare och längre tid än annars.. |
|
|
Ja det är huvudcylindern. Jag hadde också det problemet på min första e30 för ett gäng årsen. Jag körde så nästan ett år men sen en dag gick den inte alls att frikoppla o mindre skoj var att jag hadde 800 km kvar hem när det inte gick mer. krävs bra planering i trafiken att köra bil utan att koppla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.