AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
943

Anf. fartållare E46

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag har nu min 3:e E46 med multiratt & farthållare, alla tre har samma "fel"

Jag trycker på aktiveringen för farthållaren, den gröna symbolen tänds, den är nu "armerad"
Trycker på "set" inget händer.
Trycker jag däremot "set" snabbt följt av "+" så aktiverar den farthållaren, allt annat fungerar perfekt...

Ska det vara så här från fabrik..eller har man haft otur 3 ggr på raken? :-)
Knappen du kallar "set" är en "resume"-knapp. Trycker man på den så återtar bilen den senast lagrade hastigheten. Har du precis slagit på systemet så finns ingen senast lagrad hastighet och inget händer. För att lagra en hastighet trycer man på +. + är alltså "set", och det normala förfarandet för att aktivera farthållaren är att man trycker 0/1 och sedan +. Sedan ökar och minskar man med + och -, avaktiverar tillfälligt genom att trycka på koppling broms eller 0/1 EN gång. Därefter kan man använda "resume"-knappen för att återgå til senast lagrad hastighet som sagt.

Man det här står ju i instruktionsboken, har du aldrig läst den på dian tre E46? :-)
Visa användare
281
Hova
Bmw 325iA -09
Bmw 316ti compact -04 (egentligen min fru´s)
Bmw 320i -00
Bmw 520iA -94
Bmw Z4 3,0 roadster -03
Bmw 528iA -86
Bmw 316 -76
Min 320i -00 fungerar som beskrives av Adelson.
Min sambos 316ti compact -04 sätter man "första" hastigheten med resume-knappen, sedan ändrar man med + och - knapparna.

En riktig karl lyssnar på Ac/Dc.
Hova har fel, det är precis så som Adelson skriver, jag har haft två E46 och en E39 där det precis är så som beskrivs. Set är alltså + knappen och "hastighetsknappen" är en resume knapp för att återgå till senast lagrade hastighet.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Min 320D från -o2 fungerar också precis som Adelson skriver.
Resume knappen fungerar bara om jag redan har "satt" hastigheten med + knappen efter att ha slaigt på systemet

SuperTobbe..
Jag tror inte Hova har fel. Jag tror du behöver gå tillbaka och läsa om den posten igen. Hova skriver tydligt att det är sambons Compact som uppför sig som mosse beskriver.

//amullo
---
Visa användare
281
Hova
Bmw 325iA -09
Bmw 320i -00
Bmw 520iA -94
Bmw Z4 3,0 roadster -03
Bmw 528iA -86
Bmw 316 -76
"Hova har fel, det är precis så som Adelson skriver"
Supertobbe. Det skiljer sig faktiskt hur det fungerar mellan min och min sambos bil.
Om det är något fel på min sambos vet jag ej, men det är så iallafall.
Mvh Björn

Sorry, läste inlägget fel, ni har båda helt rätt. Antog i min iver att det åsyftades modell E46 då just den modellen efterfrågades. Att då blanda in någon annan modellserie är ju helt fel och gör det bara mer förvirrande....
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Där ser man...man kanske borde läsa manualen! haha!
Visa användare
281
Hova
Bmw 325iA -09
Bmw 320i -00
Bmw 520iA -94
Bmw Z4 3,0 roadster -03
Bmw 528iA -86
Bmw 316 -76
Både min och min sambos bil är e46.
Mvh Björn

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.