AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.242

skall titta på denna 525 imorgon:

Co
210
Conan
//M3 e36
320 touring -89
520 touring -02
Länk

Är det någon som känner till nåt om denna bilen?

Känns som ett ok pris, men nuvarande ägare har ej haft bilen så länge verkar det som.
Det är min svärfar som är intresserad så jag vet ej så mycket om bilen ännu.

Kommentarer?

mvh Conan
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Vet inget om bilen, men dom är ganska prisvärda nu E39:orna. Kolla de vanliga felen enl. begagnatguiden. Milen var låga, men det står ju att full dokumentation finns. Där borde det gå att se om milen tickat i samma takt genom åren.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Oj, du kanske redan tittat på den ser jag :)
Conan999
Prisvärda o prisvärda, beror helt på hur man ser på saken. Tänk på BMW är skitsvårt att sälja, därför är dom oxå billiga i inköp. Jag ska aldrig mer köpa en BMW i alla fall, går ju knpt sälja skiten.

Conan999
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Conan999: Bmw är inte speciellt svårsålda, måste bara sälja till rätt pris.

530 e34 som har gått över 30 000 som man begär 32 000:- är svårsålt.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Allt går att sälja, det är en prisfråga bara. Här är en som inte blev gammal på beg. marknaden t.ex: Länk
Det finns många fler E39:or till salu nu, än det finns köpare. Det sänker priserna mer än för andra märken. Det gäller bara att tänka på att samma förhållande gäller för säljaren när man själv är spekulant, så går det säkerligen att pruta en del.
Conan999
Japp en som gått 30000 mil som min är en del men hellre det än en som gått 20000 mil och är misskött. Märker att det är grymt svårt att sälja en välskött BMW numera. Tyvärr finns det alldeles för mycket skit ute på marknaden som ska säljas billigt. Folk kanske inte har välskötta bilar som högsta prio nuförtiden?

Conan999
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Den ser fin ut din 530. Jag tycker den verkar prisvärd, trodde inte du sålde den med fälgarna på bilden först. Jag vet inte vad folk är rädda för, men köpkretsen för BMW verkar liten och bilarna många. 30000mil är inget att vara rädd för om den är servad. En E34 är en robust bil som tål lite mil.
Conan999
Den svenska marknaden är mättat på BMW just nu. Har tagits in så många från Tyskland att priserna rasat mer än på andra märken. Jag har alltid kunna sälja mina bilar med lätthet men med BMW är det annorlunda. Skulle jag överhuvudtaget börja fundera på en BMW igen så skulle jag bara ge väldigt låga bud.

Conan999
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Conan999: man behöver nog inte välja mellan en misskött 20 000 milare och en välskött 30 000 milare.

20 000 milarna för 30 000:- är ju inte per automatik misskötta.
Co
210
Conan
//M3 e36
320 touring -89
520 touring -02
Har kollat på bilen idag.
Det vi på vårt lekamannamässiga sätt kunde anmärka på var en rostbubbla på bakdörren straxt bakom "lilla" rutan samt rostiga bakskivor. Några småskavanker fanns naturligtvis men annars rätt fin faktiskt.
Gick bra och kändes solid och gedigen. Låg fint på vägen tyckte vi. Den enda dokumentationen vi kollade på var serviceboken som kändes riktig och äkta, miltalen "kändes" äkta med tanke på slitage.

Vi skall kolla några bilar till, men denna kändes bra.

Hur kommer det sig att de flesta andra annonserar sina bilar till högre pris, runt 140k och mer tycker jag de flesta tar för liknande bilar, dock mest Touring i o f s men ändå?

mvh Conan
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nja, runt 140´ är nog inte snittet på liknande bilar, ens touring. Det hör nog till dom i överkant i så fall och hoppfulla bilhandlare. Tror nog att den ligger ganska "lagom" i pris. Kolla de klassiska kittade plåtomvikningarna på huv skufflucka och dörrar när det gäller E39. Titta även in bakom tankluckan. Är det mindre än 6 år sedan nyregistrering går det att hämta ut nya dörrar och luckor om det skulle behövas.
Conan999
Japp jag säljer bilen med 19 tums hjul som köpte nytt för 18500 kr. Jag får nog ta bort dom o sänka priset istället. Bilen är i kanonskick för en -94, servad som den ska och inga konstigheter, plus att jag faktiskt varit mkt öjd med den, ingen strulbil. Men som sagt BMW köper jag inte mer

Conan999
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jag tror du gör en bättre affär på att sälja hjulen löst. Det känns som om du får skänka med dom. När någon väl nappat på bilen kan du ju försöka sälja med fälgarna också. Lite som en tvåstegs-raket :)
Conan999
Anders-72 Hehe jo jag får tänka på saken. Bilen måste hursomhelst bort då jag redan har 2 andra.

Conan999
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Conan999, 530i är nog inte den mest eftertraktade modellen av e34. 525:an går lika fint och är billigare att äga. Vill man ha pulver väljer man hellre 540i.
Har själv ägt en 530i e34 och den såldes på ett par veckor efter att priset justerats ett par gånger.

Men visst går den att sälja, blir du inte av med den är priset helt enkelt för högt. Finns gott om bilar som har mindre kundkrets än BMW.

Kan nog vara smart att sätta ut två olika priser, med resp. utan fin fälgarna.
Conan999;

Ta bort fälgarna
Fyll ACkompressorn
Sänk priset till marknadsvärde - dvs. cirka 20 tkr

Inte undra på att den är svårsåld när du begär de pengarna, folk betalar sällan extra för fälgarna i samband med bilköp - sälj dem löst istället...

Lycka till!

/A
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.